בג״צ רפי רותם, הנשיאה חיות וניר חפץ



מה בין בג״צ רפי רותם ( דנ״פ 5387/20 ), ניר חפץ והנשיאה אסתר חיות? בתמונה המרכזית: חפץ וגרסטל

יחצ

א. היום פורסמה החלטת הרכב מורחב של 7 שופטי בג״צ בפרשת רפי רותם. רותם, חושף שחיתות שהיה קצין חקירות ומודיעין ברשות המיסים, ניהל מגה-מאבק נגד גורמי האכיפה בדרישה לחקור את טענותיו. הסאגה הגיעה עד לשערי בג״צ בדיון נוסף שקבעה הנשיאה חיות בהרכב של 7 שופטים.

ב. השאלות המתמיהות:
1. מדוע קבעה הנשיאה אסתר חיות דיון נוסף בעתירתו של רפי רותם בהרכב של 7 שופטים ולא 11 שופטים?
2. מדוע קבעה הנשיאה אסתר חיות הרכב זה, בהכירה היטב את יחסי הכוחות בהרכב, לפיו, 3 מתוך 4 השופטים שחלקו עליה היו ההרכב שהרשיע את רפי רותם בעליון?
3. מדוע בעירעור של יועצי נתניהו יונתן אוריך ואח׳ קבעה הנשיאה חיות הרכב מורחב של 9 שופטים? נושא חשוב אמנם, אך ספציפי. בעוד שבבג״צ רותם מדובר בעניין שבמאקרו המשפיע על כל החלטה של התביעה במשפט הפלילי כולו!!!

ג. הנשיאה אסתר חיות לא פראיירית. אילו רצתה לנצח באמת, יכלה לקבוע הרכב אחר או הרכב של 11 שופטים. היא ידעה שהתוצאה 4:3 היא תוצאה ידועה מראש. היא ידעה שתישאר במיעוט. היא גם ידעה וגם רצתה להישאר במיעוט.

ד. תיק 1270
1. בתיק זה השופטת אסתר חיות מסרה עדות פתוחה לחוקרי להב 433 בפרשה שבמרכזה חשד לכאורה להצעת שוחד מטעמו של יועצו לשעבר של נתניהו - ניר חפץ לשופטת הילה גרסטל.
2. השופטת הילה גרסטל (חברתה הטובה של הנשיאה חיות) סיפרה, ע״פ הפירסומים, כי סיפרה על כך לחברתה הנשיאה חיות.
3. כפי שפורסם ע״י גידי וייץ מעיתון ״הארץ״, מנדנבליט התקשר לשופטת חיות וביקש ממנה למסור עדות בחקירה סמוייה של להב 433. הנשיאה חיות השיבה למנדלבליט לתדהמתו כי כבר פנו אליה מהתקשורת. גידי וייץ סיפר כי לאחר שמסרה את עדותה, היא ביקשה העתק מתרשומת החקירה!!! (יודגש, כי קבלת תרשומת חקירה אסורה בתכלית!!!).

ה. מה היה תוכן עדותה של השופטת חיות בפרשת חפץ-גרסטל? מעולם זה לא פורסם. לא מוזר שזה לא פורסם???

סוף דבר:
האם הנשיאה אסתר חיות רצתה בתוצאה 4:3 כשהיא במיעוט, רק מחששה להרגיז את הפרקליטות..???

הכותב:
יואל ישורון
מרצה למדעי המדינה
המכללה האקדמית אשקלון

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה