התרחישים לנצחון נתניהו: +35 מנדטים



ראש הממשלה, נמצא בעיצומו של קמפיין ממוקד ומחושב הן לדילול הקולות ״הפריכים״ ( של הימין והשמאל) החונים אצל סער ובנט והן הגדלת אחוזי ההצבעה במעוזי הליכוד, שהינם קריטיים לנתניהו החושש ( בצדק) מתרחיש החבירה של לפיד+סער+בנט כדי להפילו גם במחיר החבירה למשותפת

יח״צ

♦️ לפיד, סער ובנט
נתניהו מעצים את קמפיין הראש בראש מול יאיר לפיד כדי לחזקו דווקא ( 20+ מנדטים) על חשבון סער ובנט. זאת במטרה להוריד אותם למס׳ מנדטים חד-סיפרתי, ובכך לעשות ווידוא הריגה לתרחיש החם של הרוטציה בין לפיד וסער ובתוספת בנט.

♦️ גנץ וכחול לבן:
בנוסף, נתניהו מעוניין שבני גנץ יתמודד עד הסוף, בהנחה לוגית שכאשר לפיד יטפס מעל 20 מנדטים וסער ובנט ירדו, מצביעי כחול לבן יערקו מגנץ ללפיד. גנץ בתרחיש זה לא עובר את אחוז החסימה.

♦️ אחוז החסימה בשמאל:
החשש בגוש ״רקלאביבי״ הוא מתסריט האימים לפיו גם מר״צ וגם גנץ לא יעברו את אחוז החסימה. ולכן, לא לפיד ולא העבודה מנהלים קמפיין נגד מר״צ. להיפך, הם מרכזים קמפיין מול גנץ במטרה ללחוץ עליו לפרוש מהמירוץ.

♦️ אחוזי ההצבעה:
מה שטורד את מנוחתו של נתניהו, הוא אחוז ההצבעה במעוזי הליכוד. הפער עומד כמעט תמיד על 10% לטובת השמאל. נתניהו חייב להעיר את השטח כדי למחוק פער זה או לצמצמו למינימום. הוא מקיים בין 4-6 כנסים וסיורים ביום עם אלפי משתתפים בלייב בפייסבוק. סדר גודל של כ-50 עד 60 כנסים עד יום הבחירות.

סוף דבר:
הליכוד מגיע ללפחות 35 מנדטים.
סער יורד מתחת ל- 10 מנדים ובנט יורד מתחת ל-10, אך לא יותר מדי.

הכותב:
יואל ישורון
מרצה למדעי המדינה
המכללה האקדמית אשקלון

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה