יעקב ברדוגו מול גלית אלטשטיין: רק בג״צ



שערוריית ההדחה של ברדוגו ממשבצת תכניתו עם ירון וילנסקי, גרמה לטלטלה בגלי צה״ל. התכנית זוכה לכ- 690 אלף מאזינים

פרטי

כתבתי אמש ליעקב ברדוגו כי הוא חייב לעתור לבג״צ נגד מ״מ מנהלת גל״צ גלית אלטשטיין על ההדחה הסופר-פוליטית והשערורייתית, במסגרת מדיניות ההשתקה וסתימת הפיות. אני מוכן להצטרף לעתירה, כך כתבתי.

1. דוקטרינת ההגינות בשידורים
א. בבג״צ : 8707/08 דוד אלהרר ואח׳ נגד מפקד גלי צה״ל יצחק טוניק ורשות השידור ( אף שנדחתה ובצדק ), קבעו שופטי ההרכב א׳ פרוקצ׳ה, א׳ חיות ודנציגר - מתי למעשה בג״צ כן יתערב בסוגייה דומה? והעילה היא - פגיעה ב״דוקטרינת ההגינות בשידורים״.
ב. שופטי ההרכב קבעו כי תחום התקשורת, וגל״צ בכללם, כפופים לדוקטרינת ההגינות בשידורים שמשמעה - שלצורך מימוש חופש הביטוי בחברה יש להעניק בשידורים במה לכלל מיגוון הדעות בחברה
ג. יסודה של דוקטרינה זו טמון בחשיפה מליאה ופתוחה למיגוון הדעות וההשקפות בגדרו של של חופש הביטוי הדמוקרטי תוך קיום ערך השיוויון בשידורים. זאת, במטרה להבטיח ״שוק רעיונות״ חופשי. דוקטרינה זו מחייבת את רשות השידור (כרשות ציבורית) ואת התחנות הכפופות לה.

2. הדחת ברדוגו ודוקטרינת ההגינות
א. החלטתה של גלית אלטשטיין להדיח את יעקב ברדוגו, ולהותיר את התחנה ואת רצועת השידור ללא איזון וגיוון כנדרש ובאופן קיצוני, ואפילו רמיסה ועיוות חמור של הדוקטרינה הזו מהווה פתח כפתחו של אולם לעתירה.
ב. השארתו של ירון וילנסקי לבדו ברצועת שידור זו ללא איזון גם מדגישה במקרה של עתירה לבג״צ, כי מתחם הסבירות הנתון להנהלת גל״צ מוגבל מאוד במקרה דנן.

3. שיקולים זרים בהדחה
א. בדירוג 10 התכניות המובילות בגל״צ עמדה תכניתם של ווילנסקי את ברדוגו בראש טבלת הרייטינג עם 690,930 האזנות!!! כשרחוקים ממנו מאוד רזי ברקאי, רינו צרור ואילנה דיין.
ב. עם שיעורי מגה- רייטינג כאלה תתקשה מאוד גלית אלטשטיין להסביר את ההדחה ויהיו התירוצים אשר יהיו.
ג. גם העובדה שהדחתו של ברדוגו היא רק מהתכנית ״חמש בערב״ עם ווילנסקי, ולא מהתכנית המשותפת לו ולשלונסקי ״מחשבות בע״מ״ רק מחדדת כי השיקולים הם זרים. שכן, אילו נכונים דבריה של אלטשטיין, כי העניין הוא ״הקוד האתי״ שנועד למנוע קידום עמדות בדרך של התלהמות, הכפשה, ביזוי והיעדר ביסוס עובדתי״ - אז למה הושארה תוכניתו של ברדוגו ״מחשבות בע״מ״? מה שם הקוד האתי של ברדוגו כן שריר וקיים..?
ד. אם בקוד אתי עסקינן, מדוע לא פנתה אלטשטיין בקריאה מזהירה זו לכל העיתונאים..???
ה. ומדוע קוצצה תכניתו של ברדוגו עם ווילנסקי לני כחודשיים רק בחצי שעה ולא הורדה אז כולה..? מה הקוד האתי התגלה רק עכשיו..?

3. והקוד האתי של האחרים?
״הפרדה בין חדשות לפובליציסטיקה״, יורה אלטשטיין. האמנם..? האם בקוד זה עמדה ועומדת הדס שטייף עם החדירה הפלילית לנייד האישי של אפי נווה? או עם האג’נדה וה״רקלאביבי״ שמשדרים רזי ברקאי, רינו צרור ושלונסקי בלי לגמגם? שלא נדבר על הערוצים האחרים שם התחנות הפכו לתחנות תעמולה של השמאל ובעל הכוח..??

סוף דבר:
ברדוגו, הגש עתירה וכולנו איתך!!!

הכותב:
יואל ישורון
מרצה למדעי המדינה
המכללה האקדמית אשקלון

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה