כן, תהיו אמיר אוחנה



היועמ״ש, אביחי מנדנבליט הפך את הרשות המבצעת (הממשלה) ואת הרשות המחוקקת (הכנסת) לבנות ערובה
יואל ישורון- דיקן הסטודנטים במכללת אשקלון

יואל ישורון. פרטי

מפקיד-יועץ הוא הפך לדיקטטור-על. לאיש החזק ביותר בעולם הדמוקרטי. ממש ככה. חוו״ד ״המשפטיות״ שלו (ברובן תואמות אג׳נדה פוליטית) הפכו לדבר חקיקה, לפסיקה חלוטה. יועץ-דיקטטור ללא גבולות. ללא חסמים. ללא רסן.

א. פוטנציאל הכוח האדיר הנתון בידיו בהחלטה להעמיד לדין נבחרי ציבור, הפך אצלו לנשק יום הדין. שרים וחברי כנסת שבויים כשהם משותקים וללא זיע, בתוך כלוב לאורך כל הקדנציה או יותר, מפחד החרב המתהפכת של מנדנבליט.

ב. מה ששי ניצן עשה לו ( ״שי ניצן ודינה זילבר תפרו לי תיק״, ״תופס אותי בגרון״ ) כשמשך את החלטתו בפרשת הרפז, הוא אימץ בעצמו כשוט מול נבחרי הציבור.

ג. כשמ״מ פרקליט המדינה הקודם ( דן אלדד), ביקש ממבקר המדינה לבחון את פרשת עילת סגירת התיק נגד מנדנבליט בפרשת הרפז - אז מנדנבליט עשה לו סיכול ממוקד, ומינה את עצמו לפרקליט המדינה בפועל. זאת, על אף ניגוד העניינים המובנה והחמור בו הוא נתון.

ד. כשאוחנה, כשר משפטים, הודיע כי יש לו חמישה מועמדים לפרקליט המדינה, רקח מנדנבליט חוו״ד ״משפטית״ שעל אוחנה למנות אחד מהם, כשהוא עוטף קביעה זו בטענה שמדובר בממשלת מעבר.
בקיצור, כשמתאים לו מותר למנות בממשלת מעבר. כשלא מתאים לו - אסור.

ה. עכשיו, הזדעק המפקד העליון מנדנבליט, והורה לשר אמיר אוחנה לחסן אסירים ולא קודם אנשי צוות. השר אוחנה לא ספר אותו. ואמר לו: ״זכותך להגיש מועמדותך לכנסת ה-24 עד ה-4/2, ועד אז אני השר ואני המחליט״!!! אוחנה חיסן את כל הסוהרים ואנשי הצוות, ורק אז עבר לחסן את האסירים.

ו. אותו מנדנבליט החליט בחוו״ד ״משפטית״ הזוייה ושערורייתית כי לא ניתן לכפות על השבים מחו״ל בדיקת קורונה. התחלואה המריאה. מנדנבליט החליף חוו״ד לבקשת גנץ, וטען שמעולם לא נתן חוו״ד כזו. רק מזל שיש פרוטוקולים שמאששים שהוא כן נתן חוו״ד האוסרת.

סוף דבר:
די, תפסיקו לפחד ולשקשק ממנדנבליט. תגידו לו - STOP!!!
תהיו אמיר אוחנה!!!

הכותב:
יואל ישורון
מרצה למדעי המדינה
המכללה האקדמית אשקלון

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה