מה קרה לנפתלי בנט



האם הוא המגלומן התורן של רודפי השררה ועושה זאת בחוסר הסכמה של חברי רשימתו לכנסת

אשקלונט

מי שעד לא מכבר היה שחקן מאוד רלוונטי ודומיננטי במגרש הפוליטי, הפך באחת ממועמד אחוז מגלומניה לראשות ממשלה, לשחקן אחוז תזזית, מרוט נוצות, נטול לגיטמציה פנים-מפלגתית וגם לגיטמציה עממית.
מה קרה לנפתלי בנט..???

א. מאסטר קורונה
כשנפתלי בנט ריחף על כנפי הדימיון עם 24 מנדטים בסקרים ושעט בריצת אמוק לבלפור עם התואר - מאסטר קורונה - הוא לא שיער, שלא רק שישראל תהיה ה-1 בעולם לצאת מהקורונה, אלא שהמאסטר יהיה רה״מ נתניהו. בנט נותר בלי תואר המאסטר ובלי נושא.

ב. ה-DNA והאג׳נדה
♦️ וגרוע מזה. בנט לא קרא את ה-DNA הפריך של מצביעי השמאל שחנו בימינה זמנית. הם בגדו בו באיבחת סכין והותירו אותו מדמם במגרש, מרוט מנדטים.
♦️ כשבנט קרץ למצביעי השמאל הוא הפך, כביכול, לשמאל מזוקק. לאמור, בלי האג׳נדה הימנית - הרפורמה במערכת המשפט, מפעל ההתיישבות והערכים הדתיים של הציונות הדתית.
♦️ או אז, ברחו ממנו גם מצביעים ימניים וגם דתיים-לאומיים לסמוטריץ ולליכוד.

ג. הבייס של ימינה?
♦️ כשנפתלי בנט רקח את ממשלת הרוטציה ההזוייה עם לפיד ושות׳, הוא שכח לבדוק - האם הבייס שלו בימינה תומך במהלך? האם חברי סיעת ימינה תומכים במהלך?
♦️ הסתבר, שמעל 60% ממצביעי ימינה תומכים בממשלת ימין ו-3 מהעשירייה ה-1 בימינה מתנגדים נחרצות למהלך.

ד. רבני הציונות הדתית והתחפושת
♦️ בנט שבז למשקלם ומעמדם של רבני הציונות הדתית, לא העריך נכוחה את כוח השפעתם על חברי הרשימה ועל הבייס שלו. הוא לא קרא נכון את כוח השפעתו של גדול רבני הציונות הדתית - הרב חיים דרוקמן.
♦️ בנט גם לא השכיל ( עם חבריו) להבין שאנשי ימין לא יכולים להתחפש לאנשי שמאל, ועוד שמאל ראדיקלי. ושברגע האמת הם יעשו סיבוב פרסה ימינה- לימין.

ה. איילת שקד
♦️ בניגוד למאפיין הילדותי והקופצני של בנט בהתנהלותו, איילת שקד עשוייה מחומר של מנהיגים. יש בה קור רוח מקפיא. היא רציונאלית ורואה למרחקים.
♦️ יש לאיילת שקד בייס חזק בימינה ( ולא רק בימינה) שמעריץ אותה, שהפעיל עליה מכבש. היא לא יכלה לשחק את המשחק של בנט. שקד לא מתאבדת שיעית.

סוף דבר:
בנט ממשיך לטעות ולשחק בין ימין לשמאל. הוא עדיין שולח איומים לנתניהו , כדי לסחוט ממנו רוטציה עם 6 המנדטים שיש לו ברוטו. הוא עדיין לא מפנים שאין לו לגיטמציה בימינה. לא בעם. ואין כל היתכנות לממשלת שמאל.

הכותב:
יואל ישורון
מרצה למדעי המדינה
המכללה האקדמית אשקלון

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה