מכה קשה לנפתלי בנט ושות׳: נכשל במבחן



יואל ישורון, מרצה במכללת אשקלון ודיקן הסטודנטים, בטור נוקב על התבוסה של הממשלה והעומד בראשה

בנט. הפסד צורב

משהפך רה״מ לשעבר נתניהו את ההצבעה על חוק האזרחות להצבעת אי-אמון - נפל החוק וקואליציית בנט חטפה סנוקרת. ולא משנה כמה ינסו עמית סגל, דפנה ליאל ושות׳ לגמד ולשפוך זפת על הישגה של האופוזיציה.

א. בחוק פשוט לגמרי, ובמבחן הבוחן את יציבות ממשלתו ובעיקר יציבות שותפיו לקואליציה השברירית , לא מצליח בנט להשיג רוב - ומקבל ציון נכשל.

ב. ההישענות של בנט על רע״מ והרשימה המשותפת מדגישה את פריכותה, חולשתה ושבריריותה של קואליציית בנט-לפיד העשוייה טלאים. אפשר לתפור על טלאים מורכבים במכנסי ג׳ינס - לא על טלאים מהסוג שבנט ולפיד הרכיבו.

ג. המגוחך הוא, שרע״מ של עבאס שתמכה בחוק למגינת ליבם של תומכיה ברחוב הערבי - גם הפסידה בהצבעה קריטית לבוחריה וגם הפסידה ליריבתה ברחוב הערבי - הרשימה המשותפת.

ד. ונתניהו..?
1. נתניהו, במבחן חשוב ליציבותה, אחידותה וכוחה של האופוזציה - הצליח במאבק מפרך, ולילי להוכיח, הן שלאופוזיציה יש כוח, הן שכוחו כיו״ר אופוזיציה חזק והן את פריכותם של בנט וחבריו.
2. ולא פחות חשוב, הצלחה זו מחזקת את הגישה ( לה היו בתחילה מבקרים) ששיטת ההתשה הלילית וההתנגדות לכל הצעה ומהלך של בנט ושות׳ - נכונה. ועוד, בתחילת דרכה של ממשלת הטלאים הזו.
3. נתניהו והימין מצליחים בכך לחשוף גם את עומק הדיל והעיסקה בין בנט ולפיד לרע״מ ומר״צ. חשיפה ההופכת ומציירת את בנט וימינה כולה - לשמאל.

סוף דבר:
זה אולי לא קורה עכשיו. אבל, הצבעת אי אמון המסתיימת כבר בתחילת הדרך ב- 59:59 מתחילה לספור את ימיה של ממשלה זו.

הכותב:
יואל ישורון
מרצה למדעי המדינה
המכללה האקדמית אשקלון

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה