סקר ״דיירקט פולס״: גוש הימין 61 מנדטים



לראשונה לאחר סגירת הרשימות ומזה זמן רב שגוש הימין יכול להקים ממשלת 61 מנדטים ( הסקר המלא מטה)

פרטי

תובנות:
♦️ הפער בין הליכוד (31 מנדטים) ליש עתיד ותקווה חדשה (14 מנדטים כל אחת) הוא עצום ( פער של 17 מנדטים). אם נזכור, כי בסקרים שממדו התאמה לראשות הממשלה, הפער בין נתניהו (37%) לעומת לפיד (15%) וסער (13%) עצום ועומד על פער של 27%-28%. מדובר באינדיקטור משמעותי מאוד בניבוי תוצאות.

♦️ הקרב בתחתית הופך להיות קריטי במיוחד, בעיקר בשמאל. ברור שמה שיתרחש שם ישפיע דרמטית על המשך שלטונו של נתניהו:
א. מר״צ:
לראשונה בכל הסקרים מר״צ (2.9%) לא עוברת את אחוז החסימה ( מרחק של 0.35%). אני מעריך שהתחזקותה של מפלגת העבודה ( שהיא ומירב מיכאלי הן העתק-הדבק של מר״צ) באה על חשבונה של מר״צ.
ב. כחול לבן:
ככל שהקמפיין יגבר כחול לבן של גנץ תרד מתחת לאחוז החסימה לטובת יש עתיד. על גנץ יופעלו לחצים כבדים לפרוש. התמודדותו עד הסוף עלולה לסכן את מחנה השמאל באופן מובהק.
ג. רע״מ:
מנצור עבאס מסתבר כמהמר מוצלח, אם לשפוט ע״פ הסקרים האחרונים. האם יעבור את אחוז החסימה? קשה לדעת. אם יעבור, זו תהיה דרמה רבתי ותוצאה שתשמח את נתניהו.
ד. סמוטריץ-בן גביר:
להערכתי, יעברו את אחוז החסימה. מאז האיחוד הם על 4-5 מנדטים.

♦️ ליברמן (9 מנדטים) מתחזק על רקע האווירה האנטי-חרדית שנמצאת בשיא.

♦️ המנדטים להם זוכה הליכוד בתקופת השפל הכי גדולה שלו ( מימדי התחלואה והמאבק בחרדים) רק מדגישים כי הצלחת החיסונים ושוך הסנטימנט האנטי-חרדי, ובכלל זה, קמפיין אמוציונאלי וחיובי יביאו לשתיית קולות מתקווה חדשה, וכן, נתח לא מבוטל בקרב המצביעים הערבים.

סוף דבר:
אם היו שואלים בעצתי בסביבת ראש הממשלה הייתי אומר להם - אל תתרגשו. משפט נתניהו והפגנות השמאל בבלפור רק יחזקו את נתניהו בגלל הסנטימנט הרגשי. הסנטימנט הזה עוד יכה בסוקרים ובפרשנים.

הכותב:
מרצה למדעי המדינה
המכללה האקדמית אשקלון

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה