רה״מ נתניהו לפני הדקה ה-90



הלילה בחצות יסתיים המנדט של ראש הממשלה להקמת הממשלה הבאה. האם הקוסם יפתיע שוב?

אל תמהרו להספיד את נתניהו. הוא הוכיח כבר שהוא רואה כמה צעדים קדימה. הוא לוחם עד הסוף. הוא לא צפה שהציונות הדתית עם סמוטריץ ובן גביר תבקש את ראשו. הוא לא העריך שהם כאלה כפויי טובה.

בני גנץ:
גנץ פיספס הזדמנות להיות ראש ממשלה. גם פחד להיות. גם פחד מהפרקליטות. גם פחד מאימת התקשורת ושלוחותיה. גנץ שחקן לא- רציונאלי. תורת המשחקים לא עובדת לגביו. בדיחה.

נפתלי בנט
א. נפתלי בנט שיקר לאורך כל הדרך. הוא סגר בשבועה עם סער ולפיד. גם אם לאחר אקרובטיקה בחלוקת תיקים יצליח להקים את ממשלה, אם בכלל יצליח, היא לא תאריך ימים.

ב. בנט ירשם בהיסטוריה הפוליטית כשחקן עם 0 לגיטמציה ציבורית שהפך 7 מנדטים לנשק גרעיני. הוא נתן גט כריתות לימין ויימחק מהחיים הפוליטיים. תרשמו.

גדעון סער
א. גדעון סער דומה לגנץ. אמנם חכם אך שחקן לא רציונלי. הוא טעה כשהתמודד מול נתניהו. טעה כשהקים רשימה עצמאית וקרס. ועכשיו עושה טעות היסטורית וגם טעות פוליטית שתחסל טוטאלוס את הקריירה הפוליטית שלו.

ב. גדעון סער פוחד מהתקשורת. הוא חושש שיבולע לו משלוחות השמאל בפרקליטות שמסמנות כל מי שמצייץ אבק קומפלימנט על נתניהו.

רה״מ נתניהו:
א. הסיכוי שנתניהו יבקיע ויקים ממשלת ימין עד מחר בחצות קלושה. רק נס. נתניהו הוא לא שחקן שמרים ידיים. הוא נעל את עבאס. הוא ישב 24/7 על רבני הציונות הדתית. הוא טווה 24/7 חוטים כדי למקסם. כדי לטרפד ממשלת שמאל.
ב. רק שנפל על נתניהו הסמוטריץ הזה עם תחפושת אידאולוגית. מלא מעצמו. הזוי. עם קורטוב של גזענות עטופה במלל שיקרי של אידאולוגיה.

ג. נתניהו גם יודע שמלאכת הקמת ממשלת השמאל עם בנט, סער, מר״צ, מיכאלי והרשימה המשותפת - כמעט נטולת היתכנות. קשה לחבר שם קטבים וטלאים. לא כולם בימינה צועדים בראש מורם. נתניהו עובד גם בחזית זו. חכו.

סוף דבר: בחירות 5
עדיין יש תרחיש לבחירות 5. נכון שבשמאל ימכרו הכל במכירת חיסול לסער ובנט. בנט וסער ימכרו אף הם הכל - מחשש כי בחירות 5 זו תרועת האשכבה לימינה ולתקווה חדשה.

הכותב:
יואל ישורון
מרצה למדעי המדינה
המכללה האקדמית אשקלון

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה