הרב יעקב אברג'ל, יוצא נגד תופעת השכרת הדירות למהגרי עבודה



הכתבה  באשקלונט אודות  מסגד הפועל ברח' אלי כהן , הרעידה את אמות הסיפין  בקרב מרבית תושבי העיר.

הכתבה  באשקלונט אודות  מסגד הפועל ברח' אלי כהן , הרעידה את אמות הסיפין  בקרב מרבית תושבי העיר. עלינו להבין שמצב זה באם ימשך, יהווה ניצן  ופריחה נוספת של  מוקדים  שרחוקים מרוח היהדות. הדבר יגרום  להתרבות התופעה של גויים בקרבנו  ויהווה איום חמור על כל בת ואשה בעירנו אשקלון

"הן עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב" זה פסוק שכתוב בתורה ובורא העולם יודע מה טוב  עבור עם ישראל . בכל שנות הגלות (כאלפיים שנה לערך) שמרנו על יהדותנו  רק בזכות ההבדלות מהגויים וכל יהודי שבחר להתחבר אתם נעלם מהמפה היהודית הוא וכל זרעו אנו שנמצאים פה היום 2012 זה בזכות אבותינו שחרפו נפשם על שמירת הזהות היהודית אנו הבנים חבים להם את חיינו בואו לא נהרוס את שבנו אבותינו בדם יזע ודמעות.

את הסיבה ההומנית  שנשמעת מפי יפי נפש לגבי הישארותם של הגויים בקרבנו היא לא תהיה רלוונטית אם הזרים יעברו מדרום ת"א לצפון ת"א, או אז דעתם תשתנה. גם כאן בעירנו אשקלון שמעתי יפי נפש המדברים "מדוע לא לתת להם פינה חמה שיוכלו להתפלל ..." מעניין כשבונים בית כנסת קרוב לביתם הם יודעים לצאת ולהפגין בית כנסת חלילה מסגד וכנסייה זה מותר אוי לאוזניים שכך שומעות.

התייחסות ההלכה לנושא:

איסור מן התורה הוא "לא תחנם" – שאסור לתת מתנות, או חניה בקרקע עובדי עבודת כוכבים. וזהו בנוסף לאיסור "לא תביא תועבה אל ביתך".

ובמשנה עבודה זרה כ, ב שנינו: אין משכירין להם בתים בארץ ישראל ואין צריך לומר שדות, ובסוריא משכירין להם בתים אבל לא שדות, ובחו"ל מוכרין להם בתים ומשכירין להם שדות – דברי רבי מאיר, רבי יוסי אומר בארץ ישראל משכירין להם בתים אבל לא שדות, ובסוריא מוכרין בתים ומשכירין שדות, ובחוץ לארץ מוכרין אלו ואלו,

אף במקום שאמרו להשכיר – לא לבית דירה אמרו מפני שהוא מכניס לתוכו עבודת כוכבים שנאמר "לא תביא תועבה אל ביתך".

[caption id="attachment_16449" align="alignright" width="281" caption="הרב יעקב אברגל - ויפה שעת אחת קודם"][/caption]

הרי לנו למעשה מדברי המשנה שלמכור דירה לגוי אסור משום האיסור "לא תחנם", לא לתת להם חנייה בארץ ישראל וכל מה שנחלקו לגבי שכירות – שרבי מאיר סבר שאסור להשכיר בתים לעכו"ם בא"י משום דחשש שיבואו גם למכור, ור"י סבר שמותר להשכיר, אך כל ההיתר הוא דווקא שמשכיר את הדירה למטרת מסחר ולא למטרת דיורים או תפילה משום שחיישינן שיכניס הגוי  את הפולחן שלו  לתוך הבית ואז יעבור  המשכיר באיסור של "לא תביא תועבה אל ביתך". ומכאן הדרך להתבוללות קצרה ביותרלאור האמור לעיל אנו עדים לבתים ששכרו גויים ושם עובדים את אלוהיהם והמקרים רבים ודי לסיבוב קל במרינה שהייתה אמורה להיות מקור משיכה תיירותי ואף מקום נעים שאפשר לטייל בו בשעות הערב אך לצערנו המציאות עגומה ,הס מלהזכיר  אפשרות לטיול רגלי בשעות הערב ...גם בשכונת רמת אשכל גרים גויים שעושים פולחן בבתיהם ומטרידים את שכניהם באין מתערב עכשיו זה אלי כהן ,

היכן זה ייגמר ? אולי בפינוי היהודים מאשקלון ...!!!

הכתבה  באשקלונט אודות  מסגד הפועל ברח' אלי כהן , הרעידה את אמות הסיפין  בקרב מרבית תושבי העיר. עלינו להבין שמצב זה באם ימשך, יהווה ניצן  ופריחה נוספת של  מוקדים  שרחוקים מרוח היהדות. הדבר יגרום  להתרבות התופעה של גויים בקרבנו  ויהווה איום חמור על כל בת ואשה בעירנו אשקלון

"הן עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב" זה פסוק שכתוב בתורה ובורא העולם יודע מה טוב  עבור עם ישראל . בכל שנות הגלות (כאלפיים שנה לערך) שמרנו על יהדותנו  רק בזכות ההבדלות מהגויים וכל יהודי שבחר להתחבר אתם נעלם מהמפה היהודית הוא וכל זרעו אנו שנמצאים פה היום 2012 זה בזכות אבותינו שחרפו נפשם על שמירת הזהות היהודית אנו הבנים חבים להם את חיינו בואו לא נהרוס את שבנו אבותינו בדם יזע ודמעות.

את הסיבה ההומנית  שנשמעת מפי יפי נפש לגבי הישארותם של הגויים בקרבנו היא לא תהיה רלוונטית אם הזרים יעברו מדרום ת"א לצפון ת"א, או אז דעתם תשתנה. גם כאן בעירנו אשקלון שמעתי יפי נפש המדברים "מדוע לא לתת להם פינה חמה שיוכלו להתפלל ..." מעניין כשבונים בית כנסת קרוב לביתם הם יודעים לצאת ולהפגין בית כנסת חלילה מסגד וכנסייה זה מותר אוי לאוזניים שכך שומעות.

התייחסות ההלכה לנושא:

איסור מן התורה הוא "לא תחנם" – שאסור לתת מתנות, או חניה בקרקע עובדי עבודת כוכבים. וזהו בנוסף לאיסור "לא תביא תועבה אל ביתך".

ובמשנה עבודה זרה כ, ב שנינו: אין משכירין להם בתים בארץ ישראל ואין צריך לומר שדות, ובסוריא משכירין להם בתים אבל לא שדות, ובחו"ל מוכרין להם בתים ומשכירין להם שדות – דברי רבי מאיר, רבי יוסי אומר בארץ ישראל משכירין להם בתים אבל לא שדות, ובסוריא מוכרין בתים ומשכירין שדות, ובחוץ לארץ מוכרין אלו ואלו,

אף במקום שאמרו להשכיר – לא לבית דירה אמרו מפני שהוא מכניס לתוכו עבודת כוכבים שנאמר "לא תביא תועבה אל ביתך".

הרי לנו למעשה מדברי המשנה שלמכור דירה לגוי אסור משום האיסור "לא תחנם", לא לתת להם חנייה בארץ ישראל וכל מה שנחלקו לגבי שכירות – שרבי מאיר סבר שאסור להשכיר בתים לעכו"ם בא"י משום דחשש שיבואו גם למכור, ור"י סבר שמותר להשכיר, אך כל ההיתר הוא דווקא שמשכיר את הדירה למטרת מסחר ולא למטרת דיורים או תפילה משום שחיישינן שיכניס הגוי  את הפולחן שלו  לתוך הבית ואז יעבור  המשכיר באיסור של "לא תביא תועבה אל ביתך". ומכאן הדרך להתבוללות קצרה ביותר לאור האמור לעיל אנו עדים לבתים ששכרו גויים ושם עובדים את אלוהיהם והמקרים רבים ודי לסיבוב קל במרינה שהייתה אמורה להיות מקור משיכה תיירותי ואף מקום נעים שאפשר לטייל בו בשעות הערב אך לצערנו המציאות עגומה ,הס מלהזכיר  אפשרות לטיול רגלי בשעות הערב ...גם בשכונת רמת אשכל גרים גויים שעושים פולחן בבתיהם ומטרידים את שכניהם באין מתערב עכשיו זה אלי כהן.

היכן זה ייגמר ? אולי בפינוי היהודים מאשקלון ...!!!

בואו נעצור את התופעה  ויפה שעה אחת קודם   הרב יעקב אברג'ל

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה