אושר התקציב לקרן לקידום עסקים מקומיים באשקלון



ועדת הכספים העירונית, אישרה הערב פרוייקטים בהיקף של כ-67 מיליון שקלים; ראש העיר, תומר גלאם: "מביאים הערב בשורות חשובות לתושבים ולבעלי העסקים בעיר״

דוברות העירייה

הערב (שני) אישרה ועדת הכספים העירונית שינויים בתקציב הפיתוח שנועדו לקדם פרוייקטים משמעותיים וחשובים לרווחת התושבים:

בפתח השינויים, אישרה הוועדה את תקציב הקרן לקידום עסקים מקומיים עליה הכריז ראש העיר לפני כחודש ובמסגרתה יוקצו 2 מיליון שקלים מתקציב העירייה לטובת מציאת דרכים לסיוע לבעלי העסקים בעיר.

כמו כן, אושרו בוועדה פרוייקטים נוספים לרווחת התושבים, בהם:

השקעה בשכונות הוותיקות בסכום של כ-7 מיליון שקלים, כחלק מההשקעה המתמשכת בשכונות אלו, ובזכות תקציב שהביא ראש העיר ממשרד השיכון במסגרת פעילותו חסרת התקדים מול משרדי הממשלה.

שיפוץ מבנה 'טיפת חלב' ברחוב קרייתי בשכונת 'אפרידר', הכולל הרחבה של המבנה בשני חדרים נוספים לרווחת המבקרים במקום. המדובר במבנה ותיק שלא עומד בסטנדרטים וביכולת הקיבולת של האוכלוסייה ההולכת וגדלה בעיר. בהתאם לכך, הנחה ראש העיר כי הרשות תבצע הרחבה של המבנה על מנת שההורים והילדים כאחד יקבלו את המענה והשירות הראויים להם במיקום חשוב זה.

בנוסף, כחלק מההיערכות לפתיחת שנת הלימודים במתווה משרד החינוך, הכולל, בין היתר, למידה מרחוק, ביקש ראש העיר לרכוש 800 מחשבים ניידים, כדי להיערך לחלוקה שלהם בקרב תלמידים שאין ברשותם מחשבים.

פרוייקט חשוב נוסף הוא הקמת מועדון ומרכז מורשת לעולי אתיופיה, בעלות של כ-3 מיליון שקלים, שייתן מענה לצרכים של הקהילה ויאפשר להם לקיים את המנהגים והאירועים המסורתיים שלהם כראוי.

פרוייקט נוסף הוא הקמת מזח ייעודי לדייגים בעלות של כ-5 מיליון שקלים כחלק משדרוג המרינה בעיר במטרה להגדיל את היצע מקומות העגינה בחלקה הדרומי של המרינה מ-300 ל-600 בהתאם לתוכנית מתאר ארצית למעגנות שאושרה לאחרונה. במסגרת זו, יינתן פתרון קבוע לדייגי האזור והעיר בתשלום שייקבע מראש בהתאם לתוכנית עסקית ובתמיכת משרד החקלאות.

כזכור, בהמשך להחלטת המציעים שאושרה בממשלה בעניינה של העיר אשקלון, במסגרתה אושרו 35 מיליון שקלים לטובת העיר, נדרשה הוועדה לאשר, כמקובל, בטרם אישור המועצה, את הפרוייקטים הבאים לצד מימון משרדי הממשלה הרלוונטיים: שדרוג מרכז ההפעלה העירוני, רישות העיר במצלמות, הנגשת בניין שייבחר על ידי העירייה לטובת אנשים עם צרכים מיוחדים, הרחבת מערכת פתיחת מקלטים מרחוק, רישות חופי הים במצלמות, הקמת מערך איסוף וטיפול בפסולת בניין, הקמת אתר גזם ופריסת נקודות גזם ברחבי העיר ועוד. כל אלו נאמדים בכ-26.5 מיליון שקלים מכלל הצעת המחליטים שאושרה.

*ראש העיר, תומר גלאם:* "אנו מביאים הערב בשורות חשובות לבעלי העסקים ולתושבים באשקלון. הקרן שהקמנו ושגם תוקצבה הערב, תיתן מענה לעסקים המתמודדים עם אתגרים רבים נוכח משבר הקורונה. בזמן הקרוב נתכנס ונדון בקריטריונים למתן הסיוע. גם יתר הפרוייקטים מהווים בשורה של ממש לתושבים - ליוצאי אתיופיה שחיכו זמן רב למועדון ומרכז מורשת, לדייגים שייהנו ממזח משודרג וגם לאמהות ופעוטות שייהנו ממבנה משודרג, מרווח ונעים יותר של טיפת חלב. נמשיך לפעול כל העת לרווחת התושבים".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה