אליפות צה"ל למפקדים התקיימה לראשונה בעיר



יום העצמת התרבות הגופנית והכושר הקרבי של צה״ל התקיים בעיר אשקלון. האירוע נערך היום (ב׳) בסימן הזדהות עם תושבי אשקלון ועוטף עזה, לאחר שנה מאתגרת שכללה את מבצע ״שומר החומות״.

דוברות העירייה

*אליפות צה"ל למפקדים התקיימה לראשונה בעיר*
 

האליפות התקיימה בראשות ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, ראש העיר אשקלון, תומר גלאם, ובהשתתפות פורום המטה הכללי ומפקדים מדרגת סגן-אלוף ומעלה בתפקידים מבצעיים מכלל צה"ל ולצדם כ-4,000 ילדי גנים, בתי ספר וכלל מסגרות החינוך בעיר שנכחו במקום.

במסגרת האליפות קיימו המפקדים ריצה משותפת והתאמנו בענפי ספורט שונים, ביניהם: ריצה, ניווט, תחנות כוח, טריאתלון, ספינינג, שחייה, פילאטיס וקרב מגע. בסיום היום התקיים טקס הענקת פרסים ליחידות הזוכות באליפות צה״ל בכושר קרבי שהתקיימה לפני כשבועיים.

היום התקיים בשיתוף עיריית אשקלון, ארגון יחד למען החייל ורשות הטבע והגנים. לאירוע קדמה היערכות משמעותית של העיריה שכללה דגלול של העיר בדגלי ישראל, דגלים סיניים ממותגים לאורך המסלול, קאפות ממותגות עם היגדים של תמיכה וחיזוק ברצים אותן אחזו התלמידות והתלמידים ואווירה חגיגית לאורך כל האירוע.

*מדברי ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי:* ״לא בחרנו במקרה לערוך את היום הזה בעיר אשקלון, ביקשנו לערוך את היום הזה של העצמת תרבות גופנית וכושר קרבי כביטוי מובהק לעמידה שלנו יחד – העיר ומפקדי צה"ל, לא בלחימה אלא בחיבוק גדול על האופן בו אתם מתנהלים והתנהלתם לאורך השנים בדגש על מבצע ״שומר החומות״. כל צעד בריצה המשותפת שלנו שווה חיבוק - אנחנו מחבקים את תושבי העוטף. אנחנו עושים לילות כימים כדי לשמור עליכם, התושבים, אנחנו יוצאים מגדרנו במטרה למצוא פתרונות לאיום התלול מסלול ולסוגיו השונים ובהתאם לכך אנחנו משתפרים ומתייעלים. בצה״ל מתחולל שינוי גדול בתחום הכושר הקרבי - עלינו להמשיך ולקדם את תחום הכושר הקרבי, קרבות רבים נוצחו בזכות נחישות, התמדה וכושר מצוין. יש קשר הדוק, ישיר וחזק בין התרבות הגופנית לכושר הגופני".

*מדברי ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם:* "אשקלון גאה ונרגשת לארח את מפקדי וחיילי צה"ל בראשם הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי. זה היה מפגן מרגש של הצדעה, הוקרה ועוצמה של העיר כולה לצבא ההגנה לישראל בהשתתפות אלפי תלמידות ותלמידים, חלקם עומדים בפני גיוס לצה"ל. בשמי ובשם תושבי אשקלון, אני מודה לרמטכ"ל שבחר בעירנו המדהימה, אשקלון, לארח את האליפות, לראשונה בתולדותיה. יחד עשינו היסטוריה. לחיי עם ישראל ולתפארת צבא ההגנה לישראל".

*מדברי ראש מחלקת כושר קרבי, עובד צה״ל אבי דהן:* ״יום העצמת התרבות הגופנית למפקדי צה״ל הבכירים נועד לעודד את התרבות הגופנית בקרב המפקדים וכן לחזק ההזדהות והקשר בין צה״ל לתושבי אשקלון. המפגש הספורטיבי מהווה הזדמנות עבור המפקדים להוקיר, להעריך ולחזק את החוסן האזרחי של תושביה הנפלאים של העיר״.

צילום: סיון מטודי ותומר אלעד, דוברות עיריית אשקלון

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה