ההיערכות באשקלון לעונת החורף בשיאה



כמידי שנה, החלו צוותי העירייה בפעולות של ניקיון קולטנים, גיזום עצים וטיפול במוקדים "חמים", על מנת לאפשר שגרת חיים בטוחה ותקינה גם במהלך העונה הגשומה

דוברות העירייה

כמידי שנה, החלו צוותי העירייה בפעולות של ניקיון קולטנים, גיזום עצים וטיפול במוקדים "חמים" על מנת לאפשר שגרת חיים בטוחה ותקינה גם במהלך העונה הגשומה

בתקופה האחרונה החלו צוותים מקצועיים מטעם אגף תפעול, שפ"ע, מינהל הנדסה, תאגיד 'מי אשקלון' והחברה הכלכלית בהכנות לעונת החורף בדגש על ניקיון קולטנים וסילוק מפגעים שעלולים לחסום את פתחי הניקוז, בדיקת עמודי התאורה, גיזום עצים, ניקיון מרזבים ואיטום גגות במוסדות החינוך, בדיקת תקינותם של פנסי הרחוב, יציבותם של עמודי החשמל בעיר ותקינות הרמזורים ועוד.

בתוך כך, בדיון שקיים ראש העיר, תומר גלאם, עם הצוותים בוצעה סקירה אודות פעולות מקדימות במוקדים החמים, בהם: הנמר, הדפנה, שכונת אגמים, רחוב עליית הנוער, שדרות רבין, התפוז והטייסים. כך למשל, ברחוב הנמר בוצעו הגבהות בשתי הכניסות לרחוב ולבקשת ראש העיר, הוצבה במקום משאבה כבר בימים אלו; בחוף דלילה בוצע שיקום כולל הגבהה למוצא הניקוז; בתאגיד 'מי אשקלון' אמרו כי הם ערוכים עם משאבה נוספת שתוצב ברחוב הנמר וכן משאבה שתוצב ברחוב הדפנה.

נזכיר כי במהלך החודשים האחרונים מתבצעות עבודות להרחבת נחל חממה פי שבעה, משכונת נווה דקלים ועד נחל 'יפתח' לאורך 4.5 ק"מ שם יתמזגו הנחלים. הרחבת הנחל אמורה לגרום לשיפור ניכר בהצפות, להם אנו עדים בימי המשקעים הגדולים ברחבי העיר.

בנוסף, בימים הקרובים תוצג בפני ראש העיר תוכנית כוללת לפתרונות ניקוז מי גשמים במוקדים החמים בשיתוף העירייה והחברה הכלכלית. התוכנית התאפשרה בזכות תקציב על סך 11 מיליון שקלים שהשיג ראש העיר מרשות מקרקעי ישראל לטובת הנושא.

בעירייה מבקשים מהתושבים לפנות למוקד העירוני, בכל שעה, על כל מפגע שהם נתקלים בו, כמו כן בסוגיות הקשורות למערכות הניקוז, וצוותי מקצוע מטעם העירייה יגיעו לשטח ויעניקו טיפול עד לפתרון הסוגייה.

 צילום: סיון מטודי 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה