החשיבות של הקשר עם משפחות חללי צה״ל



כ-300 משפחות שכולות באשקלון, קיבלו שי לכבוד חג הפסח שחולקו על ידי תלמידי כיתות יא' מבית הספר מקיף ה' דרכא

אלדד עובדיה

כמידי שנה החלה השבוע עיריית אשקלון בחלוקת שי לחג הפסח לכ-300 משפחות שאיבדו את היקר להם מכל. השי ניתן באמצעות תלמידי שכבת יא' מבית הספר מקיף ה' דרכא שעושים זאת בהתנדבות מלאה.

למבצע החלוקה קדמו הכנה ושיחות הסברה בקרב התלמידים ע"י מחנכות הכיתה, היועצת והרכזת החברתית בבית הספר, אודות הפרויקט, הרגישות הנדרשת בהגיעם לבית המשפחה השכולה וחשיבותו במיוחד בימים אלו לפני חג הפסח ויום הזיכרון.

את ברכת הדרך ליציאה לחלוקה קיבלו התלמידים המשתתפים בפרויקט בטקס מרגש שנערך בבית יד לבנים במעמד ראש העיר, תומר גלאם, סגנית ראש העיר מיריי אלטיט, מנהלת המחלקה לפרויקטים ואירועים, אסנת שובל, יו"ר יד לבנים יעקב מושיאשווילי, חברי וועד יד לבנים, תקוה  ושלמה קבסה, מנהלת בית הספר, הגב' דליה רחמים, רכזת השכבה, יועצת ומחנכות הכיתה.

ראש העיר, בירך את התלמידים על ההירתמות לפרויקט החשוב והסביר ברגישות גדולה את המשמעות הגדולה של הנקישה בדלת עבור המשפחות, ועד כמה המשפחות מעריכות וממתינות להם כדי לחוק עימם את סיפורם וסיפור היקרים אותם איבדו.

יו"ר יד לבנים, יעקב מושיאשווילי, שאיבד את בנו בירך את התלמידים והודה להם על שיתוף הפעולה ועל הפרוייקט המיוחד והייחודי לאשקלון.

מנהלת בית הספר מקיף ה' דרכא, דליה רחמים שיתפה את הילדים בסיפורה האישי, על אחיה שנהרג ועל הרגעים הקשים שהגיעו לבתים קצינים עם קופסא ובה דרגות הקצין ושאר הדברים האישיים שלו, עוד הוסיפה שכאחות למשפחה שכולה אני נרגשת שתלמידי כיתה יא' מבית הספר שלי משתתפים בפרוייקט ומבינים את החשיבות הגבוהה.

את הפרוייקט מלווה המחלקה לפרוייקטים ואירועים עירוניים בניהולה של אסנת שובל שציינה כי הפרויי'קט הינו בעל חשיבות גבוהה בשל הרגישות שבו. התלמידים מגיעים עם השי לכל משפחה ומשפחה, הגעתם של בני הנוער למשפחות מעניקה תחושה טובה וגורמת לתחושת חיות כשההורים מספרים, פותחים אלבומים ומשתפים את בני הנוער בסיפור על יקיריהם שנפלו למען המדינה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה