המשלחות מבולטימור חוזרות לאשקלון



לאחר שנתיים, 13 חברי משלחת מבולטימור הגיעו להתארח אצל חברי המשלחת באשקלון וחוו מקרוב את החיים בעיר אשקלון

דוברות העירייה

13 חברי משלחת מבולטימור הגיעו להתארח אצל חברי המשלחת באשקלון וחוו מקרוב את החיים בעיר אשקלון

השבוע התארחה באשקלון משלחת של 13 נציגים מבולטימור בבתים של חברי תוכנית "קשר" באשקלון.

במהלך השנתיים האחרונות, החל מנגיף הקורונה ועד למבצע שומר החומות הקשה ביותר שידעה העיר אשקלון לא התקיימו משלחות. ובמהלך השנתיים אלו, כל קבוצה הן הקבוצה באשקלון והן הקבוצה מבולטימור קיימו מפגשים משותפים בזום או מפגשים פיזיים בין חברי הקבוצה המקומית בערים שלהם.

"קשר" היא תוכנית שמטרתה לחבר בין מבוגרים בשתי הקהילות, הורים לילדים בוגרים  או שכבר יצאו מהבית סביב נושאים של זהות יהודית וקהילה. שיא התוכנית הינו מפגש של כל קבוצה בקהילה המקבילה כדי להכיר את הקהילה וללמוד על החיים היהודים השונים אך גם דומים.  

לאחר שנתיים ללא מפגשים, השבוע יצא אל הפועל המפגש הראשון של חברי שתי הקבוצות פנים אל פנים. חברי המשלחת מבולטימור הגיעו לאשקלון ובמשך שבוע שלם התארחו אצל חברי המשלחת האשקלונית, הכירו את המשפחות המורחבות, את המאכלים ומנהגים של כל משפחה. בנוסף, חברי התוכנית השתתפו בסדנאות משותפות, הכירו את העיר אשקלון ואף יצאו לסיור בטחוני בדרום.

יום שלם הוקדש להיכרות עם העיר אשקלון ופרויקטים ששותפות אשקלון בולטימור מעורבת בהם: החווה החינוכית חקלאית, מרכז קליטה בית קנדה, פרויקט נערי האור.

בחודש ספטמבר הקרוב, יצאו חברי הקבוצה מאשקלון לביקור והכרות עם הקהילה היהודית של בולטימור ויתארחו אצל החברים החדשים מעבר לים.

סגנית ראש העיר, מיריי אלטיט: "שותפות אשקלון בולטימור פועלת בעיר כבר 18 שנה ותורמת רבות לפרויקטים שנוגעים במגוון אוכלוסיות, ובעיקר נוער וצעירים. השותפות עוסקת בחיבורים חשובים לפרויקטים חשובים בעיר. בשמי ובשם ראש העיר תומר גלאם אנחנו מודים לכל מי ששותף לעשייה המבורכת."

מייקל גרין, יו"ר הפרויקט בבולטימור: "זה לא הביקור הראשון שלי באשקלון לאורך 10 שנות פעילותי בפרויקט, אבל זו פעם ראשונה שאני מתארח בבית של אשקלוני ומרגיש חלק מהמשפחה. אני מקווה שכל מי שהשתתף בתוכנית וחווה באופן אישי את המשמעות של חיבור אמיתי אל חבר בקהילה התאומה, ימשיך להיות פעיל ומעורב בשותפות ולחזק אותה."

רובין ניומן, יו"ר הפרויקט בבולטימור: "היו לנו חששות לפני שהגענו לאשקלון להתארח בבתים של אנשים שמעולם לא פגשנו, אבל מהרגע הראשון הרגשנו שהגענו הביתה, למשפחה חדשה."

סיגל אריאלי מנהלת השותפות: "במשך שנתיים נערכו מפגשים של הקבוצות , כל אחת בקהילה שלה, נפגשנו עם מרצים מהעולם היהודי, קיימנו סיורים וסדנאות ותכננו את המפגש המשותף. הקורונה שיבשה את התכנונים וסוף סוף זכינו לפגוש את הבולטימורים באשקלון פנים אל פנים. מפגש מיוחד שהשאיר את כולם נרגשים ומחכים להגיע ולהכיר את הקהילה היהודית בבולטימור."

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה