הצלחה לשיטת הרישום החדשה לחטיבות הביניים באשקלון



מספר המערערים על הרישום, צנח מ-379 ערעורים בשנת תש"פ ל-155 ערעורים בלבד בשנה הנוכחית. - ראש העיר, תומר גלאם: "הנתונים מדברים בעד עצמם"

דוברות העירייה

השנה יושמה במערכת החינוך העירונית לראשונה שיטת הרישום החדשה לחטיבות הביניים, מודל 'העוגן', שמחליפה את שיטת האשכולות והגושים שהייתה נהוגה בעיר משך שנים רבות.

לפי השיטה החדשה כל בית ספר על יסודי בעיר יקלוט תלמידים משניים-שלושה בתי ספר יסודיים מוגדרים מראש. לתלמידים ניתנה גם האפשרות לבחור שני בתי ספר על יסודיים ולדרגם על פי סדר עדיפות.

במינהל החינוך מציינים כי לשיטה החדשה יתרונות רבים, בהם יצירת רצף לימודי ומערכתי, חיזוק שוויון הזדמנויות, אפשרות בחירת בית הספר, למידה קרוב לבית, עלייה לחטיבת הביניים עם החברים והשבחת מערכת החינוך העירונית.

עוד מציינים במינהל חינוך כי לאור מספר המערערים הנמוך משמעותית משנים קודמות, 379 ערעורים לחטיבות הביניים בשנת תש"פ לעומת 155 ערעורים בשנה הנוכחית, ניתן לומר כי השיטה הוכיחה את עצמה מבחינת שביעות רצון התלמידים.

ראש העיר, תומר גלאם: "טובת התלמידים באשקלון היא מעל הכל עבורי. זה לא היה פשוט לצאת למהלך של שינוי שיטה שהורגלנו אליה במשך עשרות שנים, אבל כעת, כשאנחנו רואים את התוצאות, הנתונים מדברים בעד עצמם. אני רוצה להודות למינהל החינוך על יישום השיטה בצורה המיטבית ביותר. אני משוכנע כי לצד שביעות הרצון הגבוהה של התלמידים נראה גם, הלכה למעשה, כיצד השיטה החדשה תורמת להם בכלל ולמערכת החינוך בפרט מבחינה פדגוגית וחברתית".

ראש מינהל חינוך, יובל זוזט: "לאור השינויים הדמוגרפיים באשקלון והגידול המשמעותי במספר התלמידים במערכת החינוך, ברור היה כי יש צורך בשינוי שיטת הרישום לכיתות ז'. אני שמח כי לאחר ישיבות אינטנסיביות שנמשכו חודשים רבים יחד עם כל השותפים למערכת החינוך: אגף מו"פ, פיקוח, מנהלי בתי ספר, פורום ההורים, מנהלים במינהל החינוך, ולאחר קבלת הסכמתו של ראש העיר, הגענו לשלב יישום מודל העוגן שללא ספק יתרום פדגוגית באופן משמעותי למערכת החינוך בעיר".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה