חדשנות בחינוך זה כאן



כיתה ראשונה מסוגה במגמת מחשבים ומערכות מידע נפתחה במקיף ד׳ דרכא

דוברות העירייה

מדובר במסלול חדשני וייחודי שיכין את התלמידים לשירות ולתעסוקה מכוונת הייטק וטכנולוגיה; תלמיד המגמה: ״מי שיידע לקחת את ההזדמנות המדהימה הזאת, יגיעו למקומות הגבוהים ביותר ויהוו חלק מצמרת התעשייה והנהגה הישראלית בעתיד״

ביום חמישי האחרון, 18.03, הושקה כיתת ממר"ם (מרכז המחשבים ומערכות המידע של צה״ל) בבית הספר מקיף ד' דרכא באשקלון. מדובר במסלול ייחודי וראשון מסוגו בעיר אשקלון, במסגרתו ילמדו התלמידים, החל מכיתה ז' ועד לכיתה י"ב, במסלול חדשני וייחודי שיכין אותם לשירות ולתעסוקה מכוונת הייטק וטכנולוגיה. יחידת הממר"ם, יחידת המחשוב הראשונה בצה״ל, עיצבה למעשה את מערך המחשוב של צה"ל, במקביל לפיתוח של אנשי מקצוע, מפתחים ויזמים שהפכו אותה ליחידה טכנולוגית מובילה.

הצטרפות של מגמה מעין זו למערכת החינוך העירונית מהווה רובד נוסך לחדשנות החינוכית שמובילה העירייה, בהתאם לחזון ראש העיר ולמדיניות השואפת לחיזוק תעודת בגרות איכותית ומצטיינת לצד אחוזי זכאות לבגרות גבוהים. הפיתוח האישי של כל תלמיד שיסיים את המסלול היוקרתי של הכיתה הזאת הוא עצום ומלא בפוטנציאל. כבר משלב המיונים לצה"ל, התלמידים מגיעים עם יתרון משמעותי להתקבל ליחידה הייחודית ממר"ם, וכן הלאה בחייהם הבוגרים כבעלי ניסיון וידע בתחום ההייטק.

בשלב הראשוני מדובר בלמידה של ארבע שעות שבועיות שיעניקו לתלמידים למידה חוויתית, התנסות וידע נרחב בתחומי המחשב.

ראש העיר, תומר גלאם: "כבר עכשיו אנחנו מכינים את הקרקע בפארק ההייטק בעיר שיאפשר מקומות תעסוקה מתקדמים ועתירי ידע לבוגרות ולבוגרים שלנו שילמדו במסלול החשוב הזה. חינוך פורץ דרך וחדשני הוא לא סיסמא עבורנו אלא דרך פעולה. אנחנו רואים כיצד החזון שלנו בא לידי מימוש הלכה למעשה והמועמדות לפרס החינוך היא הדוגמא הטובה ביותר לכך. מבטיח כי נפעל כדי שמסלול הממר״ם ייושם בכל בתי הספר העל יסודיים בעיר״.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה