חמישה כוכבים לעיר אשקלון ולא בפעם הראשונה



דגל יופי ומגן כוכב זהב לאשקלון בתחרות המקלט והמיגון במרחב האזרחי לשנת 2021. התחרות בוחנת את מוכנות הרשות לחירום וכן אחזקה ושיפוץ של המקלטים הציבוריים כמרכיב משמעותי בחיזוק החוסן הלאומי בחירום

דוברות העירייה

השבוע (שלישי) הוענק לעיריית אשקלון דגל היופי בתחרות המקלט והמיגון במרחב האזרחי בישראל יפה לשנת 2021 של המועצה לישראל יפה. התחרות מתקיימת מדי שנה בהובלת המועצה לישראל יפה, פיקוד העורף ובשיתוף משרד הפנים, המרכז לשלטון מקומי והמרכז לשלטון אזורי. את הפרס בשם העירייה קיבל מנכ"ל העירייה, עידן דוד, שהודה למועצה לישראל יפה בשם ראש העיר, תומר גלאם ותושבי אשקלון.

התחרות נועדה על מנת לעודד לשיפור המוכנות של הרשויות המקומיות לחירום על ידי שיפור וחיזוק תחום המיגון, באמצעות אחזקה ושיפוץ של המקלטים הציבוריים בגזרתם, כמרכיב משמעותי בחיזוק החוסן הלאומי בחירום.

במסגרת התחרות נבדקו מספר מקלטים ציבוריים ברחבי העיר על ידי צוות הערכה של המועצה על פי מספר קריטריונים: חזות פנימית, חזות חיצונית, מערכות שירותי עזר/ציוד היקפי, פעילות הרשות לצמצום כמות המקלטים הלא כשירים בגזרתה ופעילות הרשות המקומית לקידום מוכנותה לחירום בשיתוף פעולה עם פיקוד העורף. חשוב להדגיש כי במועצה לישראל יפה מקפידים צוותי השיפוט להגיע למקלטים שונים ברשות משנה לשנה, ובתוכם לפחות מקלט אחד ששיפר את כשירותו משנה שעברה בצורה משמעותית.

בנוסף, זכתה אשקלון בכוכב זהב על חמש שנות התמדה בתחרות וקבלת חמישה כוכבי יופי למקלטים במשך חמש שנים ברציפות.

ראש העיר, תומר גלאם: "הזכייה בפרס מעידה על ההשקעה הגדולה שלנו בתחום, כעיר המטווחת ביותר בישראל ואנחנו לא עוצרים בזה אלא ממשיכים לשפר ולשדרג את נראות ותחזוקת המקלטים הציבוריים באופן מתמיד. בשעת חירום, זהו לעיתים המרחב המוגן היחיד שתושבים יכולים לשהות בו וזוהי חובתנו לדאוג להם לסביבה נעימה ובטוחה בסטנדרטים הגבוהים ביותר. לצד זה, נמשיך לפעול על מנת שהמדינה תדאג למלא אחר חובתה למיגון השכונות הוותיקות. יישר כוח לכל העוסקים במלאכה מטעם הרשות ותודה למועצה לישראל יפה".

 

 

 

ראש אגף ביטחון ושירותי חירום, יהונתן עובראני: "אשקלון היא העיר המאוימת ביותר במדינת ישראל מבחינת ירי רקטי מרצועת עזה. עיריית אשקלון משקיעה משאבים ותקציבים רבים ביחידת אחזקת המקלטים ובשמירה על מוכנותם ותקינותם בכל עת. אנו מודים על ההוקרה שהמקלטים נמצאים ברמת טיפוח מקסימלית הן חיצונית והן פנימית לעתות חירום. אני מאחל לכולנו שלא נצטרך להשתמש במקלטים הללו."

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה