יותר לספורטאים הישגיים; יותר למען הקהילה



לראשונה יחויבו עמותות ספורט לספק הנחות לילדים ויצטרכו להציג את תרומתם לקהילה; מלגות לספורטאים מצטיינים יגיעו לסכום שיא של חצי מיליון שקלים

דוברות העירייה

ביום שני הבא, תביא עיריית אשקלון לאישור מועצת העיר את התמיכות בספורט לשנת 2022 והן כוללות שורה של בשורות חדשות לספורטאיות ולספורטאים באשקלון.

עיקרי החידושים שייכנסו לתוקף לראשונה בתולדות העירייה:

כ-500,000 ₪ יוקצו עבור ספורטאים יחידניים בעלי הישגים מרשימים או כאלה שאינם חלק מאגודות בשל מצב סוציו-אקונומי נמוך

כ-400,000 ₪ יוקצו למענקי עליית ליגה ומענקי מצוינות לקבוצות בליגה בכירה
30% מסך התמיכה לעמותת ספורט זכאית תינתן בכפוף למתן הנחות לילדי החוג; הפעלת ימי שיא על חשבון העמותה לחתכי אוכלוסייה שונים והשתתפות באירועי ספורט עירוניים
עמותות הספורט הזכאיות ייבחנו ויבוקרו על רמת השירות המוענק לספורטאים/ות
תשלומי ההורים בקבוצות הנוער בענפים השונים יוקפאו בהתאם לשיעור שנגבה בעונת המשחקים שקדמה לכל שנת תמיכה

תפיסת התמיכות החדשה בספורט, מגיעה כהמשך ישיר למדיניות העירייה הפועלת למימוש צדק חברתי וכלכלי כאחד מאבני היסוד שלה, החל מתחום החינוך, הרווחה, התרבות וכעת, גם בתחום הספורט. בבסיס המדיניות עומד החזון העירוני להעניק שוויון הזדמנויות אמיתי לכל ילדה וילד באשקלון שרוצים לקחת חלק בענפי הספורט השונים, לעודד אותם להתמיד בכך ולתגמל אותם על הישגיהם בצורה ראויה.

ראש העיר, תומר גלאם: "עיריית אשקלון ממשיכה לשים בקדמת הבמה את טובת ילדות וילדי העיר ובמקביל, לעודד ולהצמיח ספורטאיות וספורטאים חדשים, הלכה למעשה ולא כסיסמא. ספורט אינו מותרות וחוגי ספורט לא צריכים להיות נחלתם של אוכלוסיות מסוימות. אנחנו ממשיכים באותה מדיניות חברתית, כלכלית, הוגנת וצודקת שהתחלנו בסבסוד הצהרונים והפיכתם שווים לכל כיס ומיישמים אותה גם בתמיכות בספורט. כך, אנחנו מעודדים למצוינות בספורט, כמו גם למצוינות ערכית של כל הלוקחים חלק במגמת התמיכות החדשה. אני יכול להבטיח שעוד לא נאמרה המילה האחרונה במדיניות הצדק החברתי שאנחנו מיישמים בתחומי החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי".

הבשורות בהרחבה:

מתוך 9 מיליון סך תקציב התמיכות תקצה העירייה סכום של 5.4 מיליון שקלים לעידוד הספורט בעיר, כאשר, לראשונה, כ-500 אלף שקלים מתוכם יוקצו כמלגות לספורטאים יחידנים בעלי הישגים מרשימים; לספורטאים מצטיינים כסיוע בהשתתפות באליפויות בינלאומיות ו/או תמיכה לעידוד השתתפות ספורטאים בעלי פוטנציאל גבוה, שבשל מצב סוציו-אקונומי לא מתאפשר להם לחבור לאגודות ספורט. כל אלו בנוסף לתקציב מחלקת הספורט שאושר לאחרונה ועומד על 5.8 מיליון ש"ח

מגמת ההתחדשות במדיניות התמיכות נמשכת גם בתמיכת העירייה בעמותות הספורט השונות שהגישו בקשה לעירייה, ואלו יזכו לסכום כולל של 4.7 מיליון שקלים ע הקריטריונים שפורסמו ובהתאם לניקוד שהשיגה כל עמותה. השנה, במטרה לשמור על האינטרסים של ילדות וילדי החוגים, 30% מתוך הניקוד של התמיכה לה תהיה זכאית העמותה, יינתנו בכפוף ליישום התנאים הבאים:

תרומה לקהילה - עד 20%

מתן הנחות - 5%

מתן הנחות המאפשרות לכל ילד הרוצה להשתתף בחוג לקחת חלק. העמותה תציג דוח גביה המשקף את מתן ההנחות חתום ע"י רואה חשבון.

הפעלת ימי שיא על חשבון העמותה לחתכי אוכלוסייה שונים - 5%

כל עמותה תיזום ותפעיל ימי שיא במהלך השנה. בשיתוף מלא של מחלקת הספורט ובהתאם למיקום וזמן שיקבע ע"י המחלקה.

השתתפות באירועים עירוניים שביוזמת מחלקת ספורט - 5%

בהתאם לאחוז החברים בכל איגוד עפ"י הוראת מחלקת הספורט.

קיום פרויקטים קהילתיים מתמשכים - 5%

פרוייקטים שאינם חד פעמיים. מחלקת הספורט תבנה מול העמותה פרויקט תוך הצבת יעדים ומטרות בהתאם לחזון המחלקה.

שיקול דעת הוועדה - עד 10%

בהסתמך על דוח ביקורת שיופק ע"י מחלקת הספורט לגבי עמידה במתן שירות לספורטאים. בתחילת השנה תפיק מחלקת הספורט דו"ח המפרט את רמת השירות לה נדרשת העמותה. המחלקה לספורט תבחן את השירות כפי שיפורט ועל פי דו"ח הביקורת יינתן ציון שיקבע את הניקוד.

בנוסף לכך, וביחס לענפים המועדפים, העירייה מתנה לראשונה, כתנאי סף לתשלום תמיכה בגין קבוצות הנוער, את ההתחייבות של הגוף הנתמך להקפאת עלות ההשתתפות בפעילות המשולמת על ידי ההורים, בין אם המדובר בהורים קיימים ובין אם בהורים חדשים שיתווספו בעתיד וישלמו בהתאם לתשלומים שנגבים מהורים קיימים. המחירים יוקפאו בהתאם לשיעור שנגבה בעונת המשחקים שקדמה לכל שנת תמיכה. עלות ההשתתפות תישאר כפי ערכה הנומינאלי ולא יבוצע בה כל שינוי. במקרה של התייקרות בתשלומי ההורים, לא תשולם התמיכה בגין קבוצות הנוער.

כמו כן, השנה תוקצבו שני מענקים חיוניים לקבוצות במטרה לעודד אותם למצוינות ולהישגים מרשימים ברמה הארצית. המענק הראשון, מענק עליית ליגה יינתן על עלייה לליגה הבכירה ביותר או לליגה השנייה הבכירה יותר; עליה לליגה השנייה הבכירה יותר תזכה במענק של עד 100 אלף ₪ ואילו עליה לליגה הבכירה ביותר תזכה במענק של עד 200 אלף ₪.

המענק השני, מענק מצוינות עבור קבוצה בוגרת, בליגה מקצוענית בכירה, שתסיים במקום הראשון או במקום השני בטבלה, תזכה בתוספת של עד 10% מגובה התמיכה שניתנה עפ"י הניקוד לאותה קבוצה (לא לעמותה).

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה