מנהלות חדשות לבית הספר החדש 'הרצוג' ולחטיבה העליונה ב'מדעים'



אסתי דעי תנהל ״במדעים" וסבטה קליסקר את "הרצוג". מנהל מינהל החינוך, יובל זוזט: "שתי מנהלות מנוסות ומוכשרות"

אסתי דעי

לאחר מכרז מרובה מועמדים נבחרה לניהול החטיבה העליונה בבית הספר 'מדעים' - אסתי דעי. דעי, תושבת אשקלון, בוגרת תואר ראשון באנגלית ותואר שני בניהול מערכות חינוך ובוגרת קורס מנהלים של 'אבני ראשה'. כמו כן שימשה כמדריכה פדגוגית ומרצה במכללת 'חמדת הדרום' ומדריכה במחוז דרום לאנגלית. הובילה קהילת מורות לאנגלית באשקלון מזה ארבע שנים ופיתוח פדגוגי חדשני להוראת האנגלית. אסתי גם מרכזת את תאומות בתי הספר בין אשקלון לבולטימור. מזה 15 שנה היא משמשת בתפקידי ריכוז בבית הספר למדעים והובילה השנה את הצמחת בית הספר לתיכון חמ"ד מדעי מוביל וערכי בעיר.

לניהול בית הספר החדש בשכונת ׳הרצוג׳ נבחרה סבטה קליסקר, תושבת שתולים, בעלת תואר שני בהוראה וחינוך ממכללת סמינר הקיבוצים ותואר ראשון במנהיגות וניהול מערכות חינוך מאוניברסיטת בר אילן. לסבטה 19 שנה ניסיון בתחומי החינוך, הניהול וההוראה בבתי הספר ׳רותם׳ באשקלון, ׳אמירים׳ באשדוד ופסג״ה באשדוד.

נזכיר כי קליסקר תנהל את בית הספר הממלכתי החדש והראשון מסוגו באשקלון שנבנה ממש בימים אלו בשכונה ויכלול בשלב הראשון שלוש כיתות א׳. בית הספר יפעל בשיטת החינוך המונטסורית. הזרם המונטסורי, שעיקריו הם מיקום הילד במרכז, למידה התנסותית-חווייתית, למידה רב גילאית ופיתוח סקרנות ולמידה עצמאית, יאפשר מענה חינוכי רחב ובהתאם לכך הוגדר בית ספר כעל אזורי והרישום אליו התאפשר מכל רחבי העיר.

ראש העיר, תומר גלאם: "אני מאחל הצלחה רבה למנהלות החדשות של בתי הספר. אין לי ספק שנעשתה בחירה נכונה וראויה. למנהלות החדשות מצפה עבודה רבה, בתקופה מאתגרת במיוחד אותה אנו חווים כיום. עיריית אשקלון תעשה את כל הנדרש כדי לסייע להן למלא את תפקידן בהצלחה. הצלחה שלהן היא הצלחה שלנו".

ראש מינהל חינוך, יובל זוזט: "אל צוותי החינוך המקצועיים והמסורים שלנו מצטרפות השבוע שתי מנהלות מנוסות ומוכשרות. מינהל החינוך יסייע ככל הנדרש למנהלות החדשות על מנת להבטיח את הצלחתן".

מהו בית ספר מונטסורי: השיטה גובשה על ידי, מריה מונטסורי, רופאה ומחנכת איטלקיה (1870–1952).על בסיס תצפיות שערכה על ילדים שלהם ניתנה סביבת למידה  חופשית, דבר שהוביל בשנת 1907 למסקנתה כי גילתה את "טבעו האמיתי של הילד". מונטסורי יצרה על יסוד תצפיותיה סביבת למידה הבנויה מחומרים שנועדו לפעילויות למידה עצמאיות. שיטת מונטסורי נועדה לאפשר לילדים להביא לידי ביטוי את אופן קיומם הטבעי (הנגזר מ"טבעו האמיתי של הילד" אותו גילתה מונטסורי), לשמור ולתמוך באופן קיום זה. (מתוך ויקיפדיה).

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה