מספרים מפחידים של מאומתים באשקלון



בשל העלייה בנתוני התחלואה בעיר, שעומדים נכון לשעה זו על 105 חולים פעילים, מתוכם 65 חדשים בשבוע האחרון, כינס ראש העיר, תומר גלאם, את ראשי המכלולים לשעת חירום לתמונת מצב ודיון מקצועי

דוברות העירייה

ראש העיר אשקלון, תומר גלאם, כינס ישיבה דחופה לדון בעליה הדרמטית בכמות חולי הקורונה בעיר. 

בפתח הדברים הוצגו נתוני התחלואה במוסדות החינוך, לפיהם קיימים בידודים בעקבות הימצאות איש צוות/תלמיד כחולה מאומת, ב-3 בתי ספר (נווה אילן, חמ"ד ברנע, מצפה ברנע) וב-7 גני ילדים (עינב, כלנית, לילך, צבעוני, שלום בנים, מנחם, מנוחה רחל).

ראש העיר ביקש להאיץ את מערך הבדיקות מול קופות החולים ולהקצות זמנים יעודיים לבדיקות קורונה מיד עם קבלת הדיווח על חולה מאומת במוסד חינוכי, כך שהתלמידים והצוותים החינוכיים יגיעו בצורה מרוכזת בזמן שיוקצה במיוחד עבורם על מנת לייעל ולזרז את התהליך.

כמו כן, יזם ראש העיר את הקמת 'מוקד קורונה' רשותי במסגרתו יפעלו גורמי המקצוע הרלוונטיים בשני כיוונים: יצירת קשר יזום עם מבודדים ואזרחים ותיקים על מנת להדק עמם את הקשר ולסייע להם בכל הנדרש ובמקביל, מתן מענה לפניות תושבים בנושא קורונה, בדיקות וכדו'. פרטי התקשרות ל'מוקד קורונה' יימסרו בהמשך.

בנוסף, הנחה ראש העיר לחדד את ההנחיות המתייחסות להגבלות ההתקהלות בבתי הכנסת, לפיהם מותרת השתתפות של עד 20 משתתפים ובמרחק של 2 מטרים אחד מהשני.

בתוך כך, כבר במהלך השבוע הוחלט על הקמת סיירת מתנדבים משולבת פיקוח עירוני, שתבצע הסברה בכל רחבי העיר ובמיוחד במוקדים החמים, ותיתן דגש על נושא חבישת המסכה, בסימן 'עוצרים את הגל השני'. מיד בסיום הישיבה בוצע תדרוך למתנדבים, שכללו בני נוער, ויחד הם יצאו למספר מוקדים, שוחחו עם תושבים וחידדו את הנחיות משרד הבריאות לעצירת שרשרת ההדבקה.

צילום: סיון מטודי.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה