מרכז העצמה ומיצוי זכויות עירוני יוקם באשקלון



המיזם החדש יעניק שירות פרטני ויעוץ לכלל אוכלוסיית העיר; בימים אלו נערכים עם גיוס מתנדבים שיעברו הכשרה ויצטרפו לצוות המקצועי

דוברות העירייה

בימים אלו מקדמת העירייה את הקמתו של מרכז העצמה ומיצוי זכויות עירוני, ראשון מסוגו באשקלון, וזאת כחלק ממהפכת השירותים באגף הרווחה והשירותים החברתיים בעירייה ובהתאם למדיניות ראש העיר לאפשר מענה מקיף, רגיש ונגיש לתושבי העיר שזקוקים לכך.

המרכז החדשני יעניק ייעוץ, ליווי פרטני, מידע, מפגשי העשרה וסדנאות לתושבים ויתמחה בתחומים כמו: זכויות עובדים, אזרחים ותיקים, סכסוכי שכנים, הנחות בארנונה, חשמל, שכר דירה ועוד.

השירות יינתן על-ידי מערך צוות עובדים מקצועיים וכמו כן בימים אלו נערכים בקליטת מתנדבים שיעברו קורסי הכשרה וליווי במטרה להוות חלק מצוות המרכז ולתת את הטיפול והשירות הטובים ביותר עבור תושבי העיר.

כמו כן, יאפשר לתושבים לקבל את הכלים והסיוע במימוש זכויותיהם לצד פעילות בקהילה להטמעת נושא מיצוי זכויות, ערבי מידע, קידום תוכן במדיות השונות, הרצאות, הפקת עלוני זכויות ועוד.

מיצוי הזכויות יהיה אקטיבי והתושב אשר יפנה למרכז יזכה לבדיקה מעמיקה של כלל זכויותיו, ליווי באמצעות הדרכה או ליווי פיזי עד לקבלת הזכות ויתקיים מעקב עד להשלמת הפנייה והתיק של הפונה. בנוסף, המרכז יכלול ייעוץ משפטי לקשישים ולצעירים להתייעצות ראשונית טרם פניה לגורם רשמי.

ראש העיר, תומר גלאם: "התושבים נמצאים בלב העשייה שלנו ואנו שוקדים כל העת על יוזמות ופרויקטים לרווחתם, בכל התחומים. המרכז החדש הוא חלק ממהפכת השירות באגף הרווחה והשירותים החברתיים והוא נועד להעניק לתושבים שזקוקים לכך את מלוא המענה והשירות הנדרשים להם כדי שידעו מה מגיע להם בכל גיל ובכל נושא״.

מנהלת אגף הרווחה והשירותים החברתיים, מזל לוי: ״הייחודיות במרכז העירוני להעצמה ולמיצוי זכויות שהוא מאגד תחת קורת גג אחת את כל התחומים בהם תושבים נדרשים לתהליך של מיצוי זכויות, בשילוב של נותני שירותים המתמחים בתחום, המשפט, ביטוח לאומי, בריאות ועוד. השירות אוניברסלי ויינתן לכל תושב, במקצועיות, רגישות ונגישות״.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה