עלייה משמעותית באכיפת צואת כלבים



גידול של 360% דו״חות שניתנו בגין עבירה זו ו-657% בגין הכנסת בקבוקי זכוכית לחופים; זאת במסגרת המדיניות הבלתי מתפשרת לשמירה על עיר נקייה וחופים נקיים

דוברות העירייה

במסגרת פורום אכיפה עירוני שנערך בשבוע שעבר, במעמד ראש העיר, תומר גלאם, נציג תחנת משטרת אשקלון, מנהל השיטור העירוני ונציגי מחלקת הביטחון ומחלקת פניות הציבור של עיריית אשקלון, הוצגו מגמות ונתונים אודות האכיפה בעיר במטרה לשמור על הסדר הציבורי בעיר.

מהנתונים עולה כי ישנו גידול משמעותי באחוז דו״חות העירייה שניתנו בין השנים 2020 ל-2021 בתחומי אכיפת צואת כלבים והכנסת בקבוקי זכוכית לחופי הים - שני איסורים שיש להם השפעה ישירה על איכות חיי התושב בעיר.

על פי הנתונים, נרשם גידול של 657% בחלוקת דו״חות על הכנסת בקבוקי זכוכית לחופי הים, בסה״כ 28 דו״חות בשנת 2020,  וגידול של 359% בחלוקת דו״חות בגין אי איסוף צואת כלבים, בסה״כ 206 דו״חות בשנת 2020.

הגידול ברישום הדו״חות והגברת האכיפה הינם חלק ממדיניות העירייה והעומד בראשה נגד עבירות שיש בה כדי להפר את איכות חיי התושבים בעיר ובמטרה לשמור על הסדר הציבורי ועל עיר נקייה וחופים נקיים.

הנתונים מהווים תוצאה ישירה של עבודה שוטפת במהלך כל ימות השנה במסגרת מבצעים גלויים וסמויים של השיטור והפיקוח העירוני יחדיו. במהלך השגרה השוטפת מתקיימים סיורים קבועים של הפקחים והשוטרים לשם הרתעה וחלוקת דו״חות למפרי התקנות.

במהלך שנת 2021 התקיימו מספר מבצעים סמויים עם שימוש בכלים ייחודים לשם תפיסת תושבים שאינם אוספים את צואת כלביהם או שמשליכים בקבוקי זכוכית בחופי הרחצה.

בנוסף, במסגרת פורום האכיפה בוצעה סקירה של פניות תושבי העיר למוקד 106 על מנת לנתח את תלונותיהם של התושבים והכנת תכנית עבודה על פיהם להמשך שנת העבודה מתוך רצון להעניק לתושבים את איכות החיים הגבוהה ביותר. בין הנושאים עליהם יינתן דגש הינם" השלכת פסולת, אופניים חשמליים, מפגעים בגנים ציבוריים וכן תמשך האכיפה האינטנסיבית של צואת כלבים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה