עלייה של 50% במספר התלמידים שאותרו כמחוננים ומצטיינים



מבחן איתור תלמידים מחוננים ומצטיינים מטעם משרד החינוך שנערך השנה, מצביע על עלייה משמעותית במספר התלמידים שאותרו כתלמידים מחוננים ומצטיינים בעיר אשקלון

דוברות העירייה

מבחן איתור תלמידים מחוננים ומצטיינים מטעם משרד החינוך שנערך השנה מצביע על עלייה משמעותית במספר התלמידים שאותרו כתלמידים מחוננים ומצטיינים בעיר אשקלון.

כמידי שנה, מקיים אגף המחוננים ומצטיינים במשרד החינוך מבחן לאיתור תלמידים בכיתה ב'.

המבחן  ארצי ואחיד ומבוסס על כישורים מילוליים, חשיבה מתמטית וחשיבה לוגית.

תהליך האיתור מתבסס על שני שלבים. שלב א' נערך בבתי הספר. תלמידים שעברו את שלב א' מוזמנים על ידי אגף המחוננים ומצטיינים להיבחן בשלב ב'.

בשנה"ל תשפ"ב, ניגשו לשלב ב' כ-340 תלמידים ותלמידות כיתות ב'.

מתוצאות המבחן שפורסמו על ידי משרד החינוך עולה כי 71 תלמידים אותרו כמחוננים ו-124 תלמידים אותרו כמצטיינים.

מדובר על עלייה של כ-50% במספר התלמידים שאותרו בהשוואה לשנה"ל הקודמת - תוצאה חסרת תקדים.

ראש העיר, תומר גלאם: ״מערכת החינוך העירונית ממשיכה לשבור שיאים של מצוינות, הלכה למעשה. ההשקעה שלנו בחינוך, בתוכניות חדשניות ובפדגוגיה איכותית, מוכיחה את עצמה שוב ושוב עם הישגים מרשימים אליהם מגיעים תלמידנו והפעם, בעלייה חסרת התקדים של תלמידות ותלמידים שאותרו כמצטיינים וכמחוננים. אני מברך על כך וגאה בכל אחת ואחד מהם על ההתמדה, הנחישות וההשקעה. יגעת ומצאת, תאמין. אנחנו מאמינים בכם. המשיכו כך״.

ראש מינהל חינוך ותנו"ס, יובל זוזט: ״התוצאות המרשימות שפורסמו, הן פועל יוצא של השקעה עיקבית של ראש העיר מר תומר גלאם במערכת החינוך ,מתוך מטרה למצות את מלוא הפוטנציאל האישי של כל תלמיד ותלמידה. השנה נהנו תלמידי בית הספר היסודיים בעיר, מתכנית העשרה ייחודית, השמה דגש על אוריינות מתמטית, מדעית ושפתית בדרך של למידה התנסותית וחווייתית. זאת במטרה לאפשר את התנאים המיטביים בהם היכולות הגבוהות של התלמידות והתלמידים יבואו לידי ביטוי מקסימלי. מוערבות ההורים בתכנית היוותה גורם חשוב ומשמעותי בקידום והצלחת התלמידים״.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה