תלמידות ותלמידי אשקלון אומרים לא לסמים ואלכוהול



תלמידי שכבת ח' ו-י' מכלל בתי הספר התיכוניים בעיר השתתפו בסמינרים 'עמיתים - משפיעים' בסימן 'הכוחות שבדרך

צילום: אלדד עובדיה

כמיטב המסורת, גם השנה עיריית אשקלון באמצעות הרשות לביטחון קהילתי לקחה חלק בחודש המאבק בסמים ואלכוהול.

בתוך כך, ערכה הרשות שני סמינרי עמיתים לתלמידי שכבת ח' ו-י' מכלל בתי הספר התיכוניים בעיר. הסמינרים נערכו בסימן 'הכוחות שבדרך' ששם דגש על פיתוח השקפת עולם המקדמת אורח חיים בריא ושולל שימוש בסמים ואלכוהול בקרב בנות ובני נוער. במסגרת הסמינרים נחשפו התלמידות והתלמידים למידע רב וכלים מגוונים אשר יסייעו להם כמובילי דעה להטמיע ערכים מקדמי התבגרות אחראית מיטיבה בקרב חבריהם.

כאמור, הסמינרים מתקיימים באשקלון כבר 18 שנים וגם השנה, התקיימו במרכז הקהילתי נווה אילן. כיבדו בנוכחותם סגנית ראש העיר, מירייאלטיט, מנהל מחלקת החינוך העל יסודי,  צוריאל דביר, מנהלת הרשות לביטחון קהילתי, חופית גולן, היועצת הבכירה, הילה אזולאי איטח , מנהלת האגף לתרבות, נוער וספורט,, דפנה עמירה ביטון, השוטר הקהילתי, עידן אוחיון ומדריכת שפ"י מהיחידה למניעת סמים ואלכוהול במשרד החינוך, דורית שקד אשר תכננה והובילה את הסמינרים בשיתוף עם מנהלת הרשות לביטחון הקהילתי, חופית גולן. כלל הסמינר והכנת התלמידים אליו לווה על ידי יועצות בתי הספר ומדריכות המוגנות.

תכנית 'עמיתים משפיעים' פותחה על ידי היחידה למניעת סמים, אלכוהול וטבק במשרד החינוך. מטרת התכנית הינה הכשרה והפעלה של עמיתים אשר מבוססת על ההבנה כי שיתוף בנות ובני הנוער בתכנון והפעלת תכניות התערבות מחזקת את הדיאלוג בין צעירים למבוגרים ומסייעת בחיזוק התנהגויות חיוביות כמו גיבוש עמדות השוללות שימוש בסמים אלכוהול וטבק, העצמה וחיזוק מנהיגות צעירה במסגרות החינוכיות. כל אלו יסייעו בפיתוח אחריות חברתית אשר תעודד יוזמה למעורבות וקידום אורח חיים בריא.

ראש העיר, תומר גלאם: ״אנחנו לא מוותרים על אף תלמידה ותלמיד ופועלים בכל ההיבטים כדי להעניק להם את המידע, הכלים והמיומנויות לעתיד בטוח וטוב ביותר, נוכח האתגרים והסיכונים הקיימים בשטח. אני מודה לכל העוסקים במלאכה שמטפלים בנושא יום-יום ומשאירים זאת במודעות בקרב תלמידי העיר״.

סגנית ראש העיר והממונה על החינוך הבלתי פורמלי והרשות לביטחון קהילתי, מיריי אלטיט: "אין סוכן חיברות שיכול להשפיע טוב יותר על בני נוער מאשר בני הנוער בעצמם. מתוך נקודת ההנחה הזו אנו פועלים למניעת שימוש בסמים ואלכוהול בקרב בנות ובני הנוער ומעניקים להם את הכלים להתפתחות מחשבתית נכונה ומכוונת כך שיוכלו גם להתנגד בעצמם וגם לסייע לחבריהם להתנגד מתוך הבנת ההשלכות. אני גאה בבנות ובני הנוער אשר לוקחים חלק פעיל בתכנית עמיתים ומבינים את החשיבות העצומה בהתנגדות לסמים ואלכוהול. בשמי ובשם ראש העיר, תומר גלאם, אני מודה לכלל התלמידות והתלמידים אשר מהווים כוח חברתי משמעותי במאבק."

מנהלת הרשות לביטחון קהילתי, חופית גולן: "פרוייקט עמיתים ומשפיעים הוא אחד הפרוייקטים שאנו מובילים מספר שנים, במהלכו בני הנוער עוברים הכשרות והדרכות והופכים לסוכני שינויי בקרב בני גילם וקבוצת השווים. אנו מאמינים בכוחם לחולל שינויי משמעותי במניעת השימוש בחומרים מסוכנים וממכרים וביכולת של בני הנוער ליצור את השינוייהמיוחל לחברה טובה יותר בעלת ערכים של סובנות וסבלנות עזרה הדדית אכפתיות וראיית האחר חברה שמובילה לשינויי חברתי ולמניעת אלימות על כל גווניה והתמכרויות לחומרים ממכרים ומסוכנים."

מדריכת שפ"י מטעם משרד החינוך, דורית שקד : "פרויקט 'עמיתים משפיעים' הוא פרויקט דגל חשוב ביותר הרואה בבני הנוער מובילי דעה במעגלים החברתיים ומקדמים ערכים ועמדות אשר קוראות להתבגרות מיטיבה בה אין מקום לשימוש בסמים ואלכוהול!

אני מאמינה בכוח שיש לבני הנוער להשפיע על חבריהם ועל החברה כולה לנהוג בשיקול דעת ולגלות ערבות הדדית וזאת למען עתיד טוב לחברה ישראלית בריאה וחזקה."

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה