לראשונה בישראל: מכינת קיץ מקוונת וחינמית במתמטיקה בהובלת מרכז השלטון המקומי וקרן טראמפ



מרכז השלטון המקומי וקרן טראמפ מובילים מיזם ייחודי של מכינת קיץ שתחזק את שימושי המתמטיקה בקרב תלמידים בוגרי כיתה ט'

יחצ

מרכז השלטון המקומי וקרן טראמפ מובילים מיזם ייחודי של מכינת קיץ שתחזק את שימושי המתמטיקה בקרב תלמידים בוגרי כיתה ט' בכך תעודד אותם לבחור בחמש יחידות לימוד במתמטיקה. מכינת "מתמטיטק" מציעה מערך לימודים מתחום המתמטיקה השימושית, הבנוי משיעורים של הפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה בטכניון, פעילויות העשרה של חידות ואתגרים מאת המרכז הישראלי למצוינות בחינוך (IASA) ותכנים מבכירי חברות ההייטק המובילות בישראל, כגון הרצאה מאת רז פרידמן - cpo ב-"פלייטיקה", שימחישו כיצד ניתן לתרגם את הנלמד לידי פיתוחים והמצאות שמזנקים את האנושות קדימה.

בליבת התכנית, עומדת ההזדמנות להעניק לבני הנוער סל כלים וכישורים אשר אינם זמינים במערכת החינוך הפורמלית, כגון רכישת מיומנויות לוגיות מתקדמות, גירוי היצירתיות ועידוד לחשיבה פורצת דרך וכן פיתוח היכולת לזיהוי ולפתירת בעיות מורכבות - מיומנות שלפי ה-OECD היא קריטית להצלחה בהייטק ובשוק העבודה של המאה ה-21. במילים אחרות, ילמדו התלמידים מה המודל המתמטי שעומד מאחוריWaze , באיזו נוסחה Mobileye מחשבת מרחקים על הכביש, מהם האלגוריתמים מאחורי Google וכיצד ניתן לפצח את קוד הכניסה לבניין.

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי: "אנו מאמינים כי בכל תלמיד טמון הפוטנציאל – הוא רק צריך את מסגרת שתאתגר אותו לממש זאת. הקורונה לימדה אותנו לחשוב מחוץ לקופסה, ואנו שמחים לאפשר פעילות חדשנית שתלמד כיצד לעשות זאת, ותעודד תלמידים ליזמות, ליצירתיות ולהתלהבות לקראת לימודי המתמטיקה בתיכון ולקראת החיים האמתיים שבחוץ."

אלי הורביץ, מנכ"ל קרן טראמפ לחינוך: "מתמטיטק היא סנונית ראשונה וקריאת כיוון. המכינה עונה לצורך של הילדים שלנו בחיבור בין הלימודים ובין מציאות החיים במאה העשרים ואחת. דגם לחיבור מוצלח בין אקדמיה, תעשייה, פילנתרופיה ושלטון מקומי, שבלעדיו יהיה קשה לקדם את החינוך."

המכינה מוענקת בחינם ומועברת באופן מקוון, ממנה ייהנו עד ל-1,000 תלמידים במחזור. קיימים שני מחזורים, הכוללים חמישה ימי לימוד בין השעות 10:30-13:30. המחזור הראשון ייפתח ב-9 באוגוסט והמחזור השני ב-16 באוגוסט. המדריכים במכינה הם סטודנטים למדעים מדויקים שעוברים הכשרה ייחודית ע"י הטכניון עבור תכני המכינה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה