אוהל הידברות בתוך בית הספר



שבוע 'הידברות ישראלי' התקיים השבוע כבכל שנה בבית הספר התיכון מקיף עירוני א' אשקלון. שבוע ההידברות ישראלי עמד השנה בסימן הנושא השנתי של משרד החינוך,  'אחדות וייחודיות' ועורר עניין רב במערכת החינוך בעיר

בית הספר

  שבוע ההידברות  מתקיים באוהל ההידברות בחצר בית הספר , בו עסקו התלמידים בנושא  ומשמעותו עבור כל אחד מהם.  בשבוע זה עברו תלמידי חטיבת הביניים פעילויות מגוונות באוהל ההידברות וכן שיעורים מגוונים בלמידה אחרת בכיתות במקצועות הנלמדים. בכניסה לאוהל נכתב משפט של הרב חיים סולבייצ'יק, 'כדי לממש את עצמו, חייב אדם להיות לבדו, אך בעת ובעונה אחת להיות עמית בקהילה'.

לדברי רכזת החינוך החברתי שירלי צפוני, "מדובר בפעילות ערכית ייחודית שאותה מוביל  בית הספר מדי שנה,  בה מטמיעים ערכים שבהם אנו עוסקים במהלך השנה.  את הפעילות מעבירים תלמידי כיתות ט' וי' שעברו הכשרה בנושא.  כל תלמידי חטיבות הביניים נכנסו לפעילות של שעה באוהל,  בה שוחחו על הנושאים של להיות ייחודיים ומאוחדים, הם שיחקו משחקים בהקשר לכך,  העלו רעיונות ,דנו בסיטואציות שונות וסיימו בדף חברותא מהמקורות השונים ומהספרות העברית".

השנה הוזמנו להשתתף  תלמידי כיתות ו' מבית הספר נוף ים א' ותלמידי כיתות ו' מבית הספר נאות אשקלון.  "הפעילות המשותפת באוהל הייתה מגוונת ומיוחדת, בה שיתפו פעולה תלמידי בית הספר עם התלמידים האורחים , שמרו על תרבות הדיבור וניהלו דיון ושיח פורה. מפגש מרתק ומרגש שהתקיים השנה היה בין כיתות התקשורת " אמרו בהנהלת בית הספר. 

לתלמידים המבקרים מנאות אשקלון  ומנוף ים א', נערך סיור  להכרת בית הספר יחד עם תלמידי כיתות ז'', כיוון שחלקם ילמדו בבית הספר בשנה הבאה.  בבית הספר ציינו כי כל תלמידי חטיבת הביניים נכנסו לאוהל לפעילות השונות . הפעילויות הוכנו על ידי  צוות ההנהלה של בית הספר ובמהלכן עודדו את התלמידים לחשיבה גבוהה וגורמות ללמידה משמעותית.

 מנהלת חטיבת הביניים רחלי עמר, " השנה אוהל ההידברות עסק בנושא המרכז אחדות וייחודיות. באוהל הועברו חמש  תחנות שעסקו בדילמות חברתיות, סוגיות חברתיות שונות .התחנות הופעלו על ידי  תלמידים  מכיתות ט' וי' שעברו הדרכה.  כמנהלת חטיבת הביניים חשתי גאווה רבה.  התלמידים שלנו גילו מעורבות בנושא  הדבר תרם לאקלים חיובי ואוירה של אחדות במיוחד. התרגשתי כשתלמידי כיתות ו' שהתארחו אצלנו, הגיעו לאוהל והשתתפו בפעילויות יחד עם תלמידי בית הספר. אני גאה על העשייה הבית ספרית ועל תרומת התלמידים לבית הספר".

 מנהלת בית הספר אורית בלאו פנחס, "אוהלי ההידברות שכבר הפכו למסורת במקיף א', עסקו השנה באחדות וייחודיות . איך מעודדים , מקרבים ופועלים לאחדות בחברה שלנו, ומצד שני מאפשרים לכל אחת ואחד לגלות את הייחודיות והשונות שלו בלי שירגיש מקופח, דחוי או בלתי רצוי. לשם אנחנו שואפים הן כחברה והן בבית הספר שלנו. במהלך כל השבוע נכנסו לאוהלים כיתות וישבו בקבוצות סביב שולחנות. המנחים היו תלמידים בוגרים יותר שהובילו את השיח והדיאלוג בדרך תרבותית ונעימה. התלמידים נהנו מהשינוי והמשיכו את השיח גם בכיתות האם שלהם".

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה