אחרי שנפצע ב-7 באוקטובר – מפקד ימ"ר לכיש התבשר כי בנו נפל בקרב בעזה



את הבשורה הכואבת על נפילתו של סמל ערן אלוני הי"ד קיבלה המשפחה עוד בליל אמש. הבוקר, דובר צה"ל התיר לפרסום את הידיעה. סמל אלוני הי"ד, בן 19 בנופלו, נהרג בתקרית הקשה בשכונת שג'אעיה אמש. יחד עמו נפלו בקרב לוחמים וקצינים נוספים, ביניהם אלוף-תל משנה יצחק בן בשט ומג"ד גדוד 13 של חטיבת גולני סגן-אלוף תומר גרינברג

סמל ערן אלוני הי"ד

מפקד ימ״ר לכיש סנ"צ דורון אלוני, שמאחוריו הצלחה כבירה במלחמה נגד ארגוני הפשיעה באשדוד והאזור בכלל, נפצע ביום הטבח כשיצא מביתו שבאופקים לחלץ צעירים מהמסיבה ברעים. חברו הטוב, ג'יי אר דוידוב מפקד תחנת רהט נפל לנגד עיניו במהלך חילופי האש עם המחבלים.

הבן הקטן שלו ערן שהיה במסיבה, שרד את המתקפה ואמש הוא התבשר על הנורא מכל עם קבלת ההודעה על נפילתו בתקרית הקשה בשכונת שג'אעיה אמש. 

סמל ערן אלוני, בן 19, מאופקים, לחם בגדוד 51 של גולני. יחד עמו נפלו בקרב לוחמים וקצינים נוספים, ביניהם אלוף-משנה יצחק בן בשט ומג"ד גדוד 13 של חטיבת גולני סגן-אלוף תומר גרינברג.

אחרי שנפצע ב-7 באוקטובר, התבשר כי בנו נפל בקרב בעזה - סנ"צ דורון אלוני. קרדיט: דוברות המשטרה

התקרית הקשה בשג'אעיה החלה אתמול בשעה 16:30 ונמשכה כשעתיים וחצי. צוות קרב משולב של גדוד שריון 53, שכלל גם כוח גולני וכוח הנדסה, עסק בטיהור הקסבה בצפון-מערב השכונה העזתית, אחרי שבוע שבו נהרגו כ-350 מחבלים מאש ישירה של הלוחמים.

רוב המתחם שטופל היה נטוש, עם כלי נשק מסוגים שונים שהופקרו על-ידי פעילי חמאס, אך שניים-שלושה מבנים היו עדיין מאוישים במחבלים.

הכוח הצה"לי נכנס לפנות ערב לסריקה במתחם של שלושה מבנים צמודים וחצר, משני כיוונים, ומצא פיר במתחם. בתוך אחד המבנים שבמתחם הופעל מטען נגד הכוח, לצד ירי מרובי M-16 ורימונים מצד המחבלים.

הכוח הראשון, עם ארבעה לוחמים, נפגע והמשיך לנהל אש במבנה. הכוח שבחוץ ניסה לחתור למגע עם המחבלים, אבל בשלב זה נותק הקשר עם אחד הקצינים. לכוחות בפעולה עלה חשש שהוא נחטף לפיר. מרגע זה, הכוח של גולני, גם במרחב הפעולה, פעל במהירות ובעוצמה. כל המפקדים הבכירים קפצו לזירה: מג"ד 53 בזירה, סא"ל רועי; מג"ד סיירת גולני, סא"ל דוד, שזינק מגזרה שכנה; ומג"ד 13 סא"ל תומר גרינברג, שבסופו של דבר נפל בקרב.

מלחמת חרבות ברזל- צילום ארכיון. קרדיט: צילום: דובר צה"ל

מח"ט גולני, אלוף-משנה יאיר פלאי, חילק לכוחות גבולות גזרה, והם נתנו חיפוי ואש לכולם. בשלב זה סא"ל גרינברג איגף את מתחם הלחימה מצפון, מפקד הסיירת עשה פעולה דומה מדרום, ורועי - מג"ד 53 - אסף את הכוח שנפגע לאחור ובדק את מצב הלוחמים שלו.

הכוח מ-669, ששניים מלוחמיו נהרגו גם הם, הגיע לפתח המתחם כדי לפרוץ ולחלץ אך נפגע. סמח"ט גולני הגיע במקביל לזירה לוודא שאין חריגות מגבול גזרה ותקריות של ירי דו-צדדי.

החילוץ נמשך כאשר משני מוקדי האירוע במתחם המחבלים ממשיכים לירות ולזרוק מטענים. כוח החילוץ גילה שארבעת הלוחמים מהכוח הראשון נהרגו במבנה; הכוח של סא"ל גרינברג שאיגף נפגע מירי ממבנה שני במתחם. עם הקרב הקשה שהתפתח, הלוחמים ירו חימוש מטאדור למבנה סמוך - שעלה באש והתפוצץ בגלל מטענים רבים שהיו בו.

מלבד סמל אלוני הי"ד, סא"ל גרינברג ואל"מ יצחק בן בשט, נהרגו בקרב גם רב-סרן רועי מלדסי (23), רב-סרן משה אברהם בר-און (23); סמל אחיה דסקל (19), סרן ליאל חיו (22); רב-סרן בן שלי (26); רב-סמל רום הכט (20). בקרב נוסף נהרג בנוסף סמ"ר אוריה יעקב (19).

יהי זכרם של הנופלים ברוך - ה' יקום דמם.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה