אחרי 42 שנים במשטרה סגנו של שבתאי פורש



מוקדם יותר היום הודיע סמפכ"ל המשטרה ניצב דוד ביתן, למפכ״ל המשטרה על בקשתו לפרוש מהמשטרה לגמלאות בתום שירות ממושך וארוך שנים במשטרה

דוברות המשטרה

ניצב ביתן (63) מכהן בתפקיד סגן המפקח הכללי בשנתיים האחרונות. בין תפקידיו במשטרה לאורך השנים: מפקד מחוז ת״א, מפקד המחוז הדרומי, ר׳ אגף תכנון לוגיסטי, מפקד המכללה לקצינים בכירים, ממ״ר לכיש ומפקד תחנת אופקים ואשקלון.
ניצב דוד ביתן הודיע למפכ"ל שפרישתו תתבצע עם סיום סבב המינויים בתאום עם השר לבט"פ והשלמת חפיפה סדורה למחליפו לכשיקבע.
*מפכ״ל המשטרה ניצב יעקב שבתאי כיבד את בקשתו של הסמפכ״ל, איחל לו בהצלחה בהמשך הדרך וציין:*
״עם מינויי לתפקיד המפכ״ל ובניית סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה ביקשתי מניצב דוד ביתן להשאר בשרות ולהתמנות לסגן המפקח הכללי.
לשמחתי ניצב ביתן נענה לבקשתי ומראש זה נקבע לפרק זמן קצוב עד שנייצב יחד את הארגון .
לאורך התקופה שבה הובלנו יחד את משטרת ישראל ביקשתי מניצב ביתן להשאר בתפקיד על אף שהיו מספר הזדמנויות שהוא פנה וביקש לסיים אך לבקשתי נשאר כיד ימיני להובלת תהליכים ושינויים בארגון בתקופה בה משטרת ישראל מתמודדת עם אתגרים עצומים. ניצב ביתן ניכר בידע עצום בעבודת המשטרה על כל רבדיה ומשטרת ישראל השתמשה בנסיונו הרב להובלת תהליכים חשובים תוך שניצב ביתן מטביע חותם בהובלת הארגון.
בשמי ובשם כלל משטרת ישראל אני רוצה להודות לניצב ביתן על עשרות שנים בהן שרת בארגון ופיקד על שורה ארוכה של יחידות ומאחל לו הצלחה בכל אשר ייפנה״
*ניצב דוד ביתן ציין:*
"בימים אלה אני מסיים 42 שנים בשרות המדינה, מהן כ -37 שנים במדי משטרת ישראל. את צעדי הראשונים במשטרה התחלתי כקצין צעיר האחראי על נקודת המשטרה ביישוב עומר שבנגב. בהמשך, מלאתי שורת תפקידים בליבת העשייה המשטרתית. פיקדתי על תחנות המשטרה בנתיבות, אופקים, ארז, ואשקלון. פיקדתי על מרחב לכיש בתקופה מאתגרת במיוחד. הובלתי את המכללה לקצינים בכירים של משטרת ישראל. מלאתי ארבעה תפקידי ניצב. הייתי ראש אגף הלוגיסטיקה. פיקדתי על מחוזות דרום ותל אביב. ובחודשים הקרובים אסיים את תפקידי כסגן המפקח הכללי של משטרת ישראל.
במהלך שנות שירותי הקמתי יחידות ותחנות משטרתיות חדשות, הובלתי מהלכים ארגוניים משמעותיים, ניהלתי אין ספור מבצעים, וגידלתי דורות של שוטרים ומפקדים.
לאחר שרות של למעלה משנות דור בארגון הגיעה העת לתלות את המדים. ההחלטה על סיום תפקידי ופרישתי התקבלה בתיאום מלא עם מפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי ומתוך כבוד והערכה הדדית רבה. משטרת ישראל והמשרתים בה יקרים לי מאוד והם חלק בלתי נפרד מקורות חיי. אני מביט לאחור בסיפוק ובגאווה על הזכות שניתנה לי לשרת את המדינה ועל תרומתי לארגון ולמדינה. ומביט לעתיד בבטחון ובאמונה שדור המפקדים הבא ימשיך להצעיד את המשטרה קדימה."
*השניים סיכמו כי ניצב ביתן יפרוש במהלך החודשים הקרובים עם סיום הליך חפיפה סדור.*

צילום: דוברות המשטרה

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה