אילן ישועה: אלוביץ׳ רומני קמצן, אפס, זבל וחזיר



אלוביץ השתמש גם הוא בכינויי גנאי נתניהו סוקר בוואלה 14,950 פעמים בשנים 2016-2013 בן-צור: ישועה מחניף כלפי מעלה ומטנף כלפי מטה
מתוך אתר news1

אילן ישועה. צילום: יח״צ

אילן ישועה, כינה את שאול אלוביץ׳ בשורה של כינויי גנאי קשים בשנת 2013 בהתכתבויות עם מנכ"ל גלובס דאז, איתן מדמוני כך התגלה בתכתובות הפלאפון של ישועה, שלא הועברו בידי התביעה ואותן חשפה ההגנה במשפט נתניהו.

סניגורו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בן צור, ציטט ( אתמול, 25.5.21) דברים שכתב ישועה בשנת 2013 למנכ"ל גלובס דאז, איתן מדמון, בהתייחסו לאלוביץ: "הוא חזיר, קמצן ואפס בעיני. הוא רומני קמצן, זבל. יצא קטן כמו תולעת. אני בז לו. רומני ימח שמו". בן-צור: "הקללות הללו, שפת הרחוב הזאת, מאיפה זה? האם זה שיקף את מה שחשבת על אלוביץ?". ישועה: "אנשים מקצינים בשיחות. יש רמטכ"ל שקרא לשני 'חמור'. היה יועץ משפטי שאמר 'מניאק'".

בן-צור: "שאול בטח אמר לך לכתוב את זה עליו". ישועה: "שאול השתמש בביטויים כלב, ערבי מלוכלך, אפס, פושע, שכונה, מנוול". בן-צור: "מה זה, הנכד שלי ששומע מה שאני אומר וגם הוא אומר?". ישועה: "האופי שלי בוטה וככה אני מדבר. ברצף על פני שנים בין אנשים, יצא לי ויצא גם לשאול ויצא גם לאיריס". בן-צור: "קיבלת ממנו עשרות מיליוני שקלים, איך אתה מתבטא ככה כלפיו?". ישועה: "אתה מדבר על תאריך שלא קיבלתי את זה. היה קטע שהוא היה קטנוני כלפי, אז התבטאתי בצורה קיצונית".

על מנכ"ל יד2: אדם קטן, רע וקנאי

התכתבות נוספת בין ישועה למדמון הייתה בנוגע למנכ"ל יד2, יבין גילמור. מדמון הציע לישועה "לשחק בקטנה" עם גילמור; ישועה ענה: "הוא מנוול". מדמון: "אני מוריד אותו מכל גלובס מחר, אלא אם תגיד אחרת". ישועה: "תוריד. שילך לעזאזל. אדם קטן, רע וקנאי. חורש רע תמיד". בן-צור: "אתם מתככים לפגוע בסיקור התקשורתי של אדם. מה הסברך לתופעה המגונה הזאת?". ישועה: "יבין תיכך להוציא אותי מדירקטוריון יד2. זה מה שנכתב פה, זה לא מה שקרה. אנשים כועסים ואומרים דברים בין חברים, ולא לכל דבר מתכוונים".

בן-צור פתח את החקירה הנגדית בהצגת הנתון, לפיו בשנים 2016-2013 סוקר נתניהו בוואלה 14,950 פעמים. ישועה אישר, כי החוא נשאל ברשות ניירות ערך רק על כמה עשרות פרסומים. לדבריו, הוא לא נפגש מעולם עם נתניהו; נפגש כמה פעמים עם נפתלי בנט, אביגדור ליברמן, איילת שקד, משה כחלון ודליה איציק. בן-צור: "למה מנכ"ל שאינו מתערב נפגש עם שרים וחברי כנסת?". למקרה ש...". בן-צור: "כיצד זה מתיישב עם פגישות בודדות?". ישועה: "זו הייתה אמירה מוגזמת. מדובר ערב הבחירות, הם כעסו על הסיקור המוטה והיה צריך להרגיע אותם". בן-צור: "מה שעניין אותם לא היה הסיקור של ראש הממשלה, אלא הסיקור שלהם". ישועה: "הא בהא תליא. קיבלנו תלונות שאנחנו הולכים עם צד אחד ולא עם צד אחר. אם אתה נותן לצד אחד שלושה ראיונות ולצד השני פחות, על זה היה הכעס. אכפת היה להם שעשו בעדו בהקשר של הבחירות".

"איריס רצתה שאעביר מסרים שגבלו בסחיטה"

בן-צור תהה מדוע כחלון פנה לישועה בדצמבר 2016. ישועה השיב: "אנחנו בעיצומו של קמפיין נגדו, הוא יודע מה שאול ואיריס חושבים. זה היה בשיאו של המצב הלא-נורמלי שבו היינו. לפעמים רצו שאני אהיה איתו בקשר, כולל זה שאיריס רצתה שאני אעביר מסרים מאיימים שגבלו בסחיטה ואת זה לא עשיתי".

בן-צור טען, כי ישועה פעל בחנופה מתמדת למוקדי השפעה. בין היתר הוא כתב לכחלון: "מעריץ אותך יותר ויותר מדי יום". בן-צור: "הערצת אותו?". ישועה: "לא". בן-צור: "אז למה לשקר? רק אל תגיד ששאול אמר לך לכתוב". ישועה: "החנפתי לו". בן-צור: "לכל גורם בעל השפעה, אתה כותב 'אתה צודק', 'אני מעריך אותך', 'עד חצי המלכות'. למה זו צורת העבודה שלך?". ישועה: "ההקשרים היו ההקשרים הכלליים של וואלה, הקשרים של שאול ואיריס, הקשרים אחרים".

בן-צור: "אתה מטנף ומלכלך על כל מי שמתחתיך, ומתרפס לכל מי שאתה חושב שיש לו כוח". ישועה: "זה לא נכון. חלק גדול מהאנשים נשארו אתי תקופה ארוכה. ה-abuse שעשיתי כלפי מטה היה זה שנעשה אלי מלמעלה. אני אדם בוטה, אני מודה. מצד שני, לא הססתי להתנצל. חלק ממה שאמרתי היה כדי להגן: הוא עשה את זה כי הוא מטומטם. אני לא חושב שמכל האנשים שציינת פה, יצא לי משהו". בן-צור: "אמרת שאתה סולד מקשרים אישיים עם פוליטיקאים. אתה עוסק בזה בחדווה". ישועה: "בכלל לא".

ישועה אישר, כי הוא התערב בכותרת של ידיעה באתר לבקשתה של השרה לשעבר לימור ליבנת, לדבריו, לבנת היא חברה טובה של בני הזוג אלוביץ "וגם ראיתי אותם מתנשקים" והוא עושה דברם של השניים. הדבר עלה מן ההתכתבויות החדשות, אשר גם לימדו על מגעיו של ישועה עם גדעון סער, ב-2014. נוהלה התכתבות בין ישועה, סער וינון מגל (אז העורך הראשי של וואלה) בנושא הנוגע לגאולה אבן; ישועה אומר שאינו זוכר במה דובר. בן-צור תהה, האם ייתכן שבשל עוינות אישית – יכתוב מגל נגד אבן. ישועה השיב, שזה מה שהעלתה בדיקתו בזמן אמת.

בן-צור טען, כי "מכל זווית אפשרית" יתברר, כי ישועה עסק חלק ניכר מזמנו בתכנים של וואלה – בניגוד לעדותו, לפיה החל לעשות זאת רק בעניינו של נתניהו. ישועה השיב, כי הרוב המכריע של התערבותו היה לגבי נתניהו ולפי דרישות בני הזוג אלוביץ, ולצד זאת – היה מעורב בנוגע למפרסמים ופוליטיקאים. בן-צור טען, כי ישועה לא התייחס בחקירתו הראשית למפרסמים. ישועה השיב, כי לא הסתיר את התערבותו בנוגע למפרסמים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה