״אין אסטרטגיית יציאה מקצועית מהמשבר באקדמיה״



יפה טבג'ה יו"ר אגודת הסטודנטים במכללת אשקלון מפנה אצבע מאשימה כלפי המל"ג: ״שמתם מעל ראשנו תקרת בטון״.
זה לא נשאר רק במילים בפייסבוק, הסטודנטים עולים לירושלים מחר (חמישי) להפגין מול המועצה להשכלה הגבוהה

יפה טבג׳ה

יפה טבג׳ה, יו״ר אגודת הסטודנטים במכללת שקלון, יוצאת בקריאה למועצה להשכלה גבוהה: "בוקר טוב למועצה להשכלה הגבוהה, זוהי קריאת השכמה! עורו, עורו והתעוררו. ות"ת- מל״ג איפה הכסף לסטודנטים?

האקדמיה בישראל במצב חירום, ולא רק בגלל משבר הקורונה, אלא מהתעלמות שיטתית מנציגי המל"ג מהסטודנטים/יות וצריכהם, וכלפיהם אני מפנה אצבע מאשימה.

זה לא סוד, עצוב לכתוב את זה, אנחנו, הסטודנטים/יות, לא על הסדר היום! לא מדברים עלינו, ובינתיים אין גם אסטרטגיית יציאה מקצועית מהמשבר באקדמיה. לתקשורת אני מוכנה לעשות הנחות, ואף לוקחת אחריות, אבל לא נעשה הנחות לשולחן המכובד של המועצה להשכלה הגבוהה שאמורים להתכנס בעניינו, לדון בסוגיות המאתגרות שעולות מהסטודנטים שלנו.

אני כותבת את הפוסט הזה, כי כלו כל הקיצין ונעשו המון תהליכים כדי לפתור את הדברים בהידברות ומאבקים שקטים. מתחילתו של המשבר, אנו פועלים מסביב לשעון ( שותפיי המסורים/ות, כלל נציגי הסטודנטים בכל רחבי הארץ, התאגדנו, כי לא ניתן שיעשו הפרד ומשול בעולם הסטודנטים ) לא אלאה אתכם בפרטים הקטנים, אכתוב בקצרה, שכמו חצי מדינה, אלפי סטודנטים בישראל נותרו ללא עבודה, חלקם לא זכאים לחל"ת , לחלקם אין את הכלים הטכנולוגים, מחשבים תשתית אינטרנט וכו' ,כדי להמשיך ללמוד כמו יתר הסטודנטים בלמידה מרחוק שאליה עברנו. רובם נאלצים לשלם מעונות מגורים אף על פי שהם אינם גרים בהם והרגולטור - המל"ג, לא ממהרים לקבל החלטה רוחבית. ללא הכנסות, הסטודנטים נאלצים להמשיך לשלם הוצאות מחיה ותשלומים לאקדמיה.

אנחנו דורשים מעטפת כלכלית שתבטיח שאף סטודנט/ית לא ישארו מאחור!!!!!

ות"ת הזרוע התקציבית של המל"ג עורי והתעוררי!
הבעתם ניתוק מוחלט בקיצוצים של מלגת משרד החינוך דווקא בשעה זו, כשהסטודנטים צריכים אתכם, לא רק שזה מאכזב, יצא המרצע מן השק, זו דוגמא קטנה להתנהלות ממושכת וזה לא שחסר לכם!

תקציב הות"ת עומד על 12,782,768 מיליארד! מתוכם 56 מיליון רזרבה שלא מומשו ונוצלו.

עשיתם לנו סחרחורת כשאתם הכתובת! לא ניתן לעשות סלקציה איפה ואיפה בין הסטודנטים שלנו, מכללות ואוניברסיטאות, לכולם מגיע קרנות סיוע. די לפוליטיקות קטנות על גבם של הסטודנטים/יות. לנוכח מציאות הזו יש שלא רוצים לשמוע את קולם של הסטודנטים - אנחנו נשמיע את קולם.ן חזק יותר. אנחנו מזהים שבגלל הקשיים והאתגרים, סטודנטים רבים מאותתים על הפסקת לימודים, ואת זה כמייצגים, לא נוכל להכיל!

ות"ת,
זוהי קריאת השכמה,
תוציאו את הרזרבות ויפה שעה אחת קודם!

וכמובן - אנו ממליצים להתכנס לשולחן עגול - יש אתגרים אקדמיים לפתור, ברמה הרוחבית , ואת זה היה צריך להתחיל כבר "אתמול" בבוקר. הסטודנטים עם סימני שאלה לגבי המשכה של השכלה הגבוהה.

סטודנטים? שתפו ותתייגו את המועצה להשכלה הגבוהה.

** ביום חמישי בשעה 12:00 נפגין מול המועצה להשכלה גבוהה. אנא הגיעו!"

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה