“אין מונופול לרשות הטבע והגנים והתעשיות על הים”



איגוד הדייגים הציג את ההתנגדויות על תוכנית שמורת טבע ים אבטח

אשקלונט

ועדת המשנה להתנגדוית בוועדה המוחוזית לתכנון ובניה-באר שבע, דנה אתמול רביעי, בהתנגדויות שהגיש איגוד הדייגים בישראל וועדי הדייגים באשדוד ואשקלון, נגד תוכנית הקמת שמורת טבע ימית ענקית "ים אבטח" בין שתי הערים בלב ים.

על פי התוכנית המוצעת על ידי רשות הטבע והגנים, יהפכו השטחים הימיים מול חופי אשדוד ואשקלון לשמורת טבע ימית בהיקף של 70 אלף דונם. התוכנית תסגור שטחי דיג גדולים ויחידים באזור, ותפגע באופן בוטה במקור פרנסתם של מאות דייגים ומשפחות המסמתכות על מקצוע הדיג.

יו"ר וועד דייגי אשדוד וחבר איגוד הדייגים, חיים חג'ג' אמר; התוכנית המוצעת תחסל אותנו, ולא תשאיר לנו שטח לדיג ולחיים בכבוד. היום קיים באזור הימי בין שתי הערים, שטחים צבאיים, 2 נמלים, נתיבי שייט, תשתית ואסדות גז, וכמובן שחל איסור דיג במקומות ובסביבת אותם מתקנים. לא מספיק שהשטח המותר והנגיש לדיג קטן, באה רשות הטבע והגנים ומציעה תוכנית שתגזול מאתנו השטח שנשאר ומגרשת אותנו מהים". חג'ג' הוסיף כי אזור זה ידוע בהיותו עשיר בדגים, אם כך למה לפגוע בפרנסה כשברור שהדיג באזור זה ממשיך לספק לאוכלוסיה מזון מובחר מהים?!

דובר איגוד הדייגים, סמי אלעלי, הבהיר במהלך הצגת ההתנגדויות כי הים אינו בבעלות רשות הטבע והגנים או חברות הגז ואחרים, וכי יש לדייגים את מלוא הזכות להשתמש במרחב הימי לדיג, כדי לחיות בכבוד, והוסיף כי "זכות הדייגים בים לא פחותה מזכות כל גוף ממשלתי, אזרחי או פרטי, המשתמש במרחב הימי."

עוד ציין אלעלי "אחרי שהסבירו לנו כמה חשובה קרקעית הים הסלעית, פתאום ליד צינור הגז החדש, הקרקעית החולית הפכה להיות סביבה ייחודית, בעוד היא מהווה למעלה מ-70 אחוז מהסביבה הימית בישראל".

"בכל פעם שרשות הטבע והגנים יוזמת תוכנית או פרויקט חדש, אנו חושפים כי מטרתה העיקרית היא לחסל את המורשת העתיקה וההיסטורית ולעקור את קיום הדייגים בים ובחוף, תוך השתלטות על המרחב הימי שמטרתה להגן על האינטרסים שלה ושל חברות הגז והטייקונים, באמתלת השמירה על הסביבה הימית והחי בים". סיכם אלעלי.
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה