אין סליחה להטרדה מינית של עובדת



בית המשפט השלום באשקלון, בראשות השופטת, ענת חולתא, התיר לפרסום הכרעת דין בעניינו של ממלא מקום וסגן ראש מועצת באר טוביה, מנחם מעודי, שהורשע בביצוע עבירות של מעשים מגונים והטרדה מינית כלפי עובדת במועצה

יח״צ בתי המשפט

בית המשפט התיר אתמול לפרסום הכרעת דין בעניינו של ממלא מקום וסגן ראש מועצת באר טוביה, מנחם מעודי, שהורשע בביצוע עבירות של מעשים מגונים והטרדה מינית.

בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות, לאחר הליך הוכחות שנוהל ע"י עורכי הדין הילה דרימר וערן צרויה מפרקליטות מחוז דרום (פלילי), כי הנאשם במספר הזדמנויות שונות, ביצע מעשים מגונים כלפי המתלוננת שעבדה במועצה והטריד אותה מינית, זאת תוך ניצול ברור מצדו.

בית המשפט השלום באשקלון (כב' השופטת ענת חולתא) קבע בהכרעת הדין, כי "מעשי הנאשם עולים כדי עבירה ברורהונמשכת של הטרדה מינית בהצעות חוזרות ונשנות וכןבמעשים חוזרים ונשנים שהיו בניגוד לרצונה של המתלוננת. הנאשם הבין זאת וידע זאת אך התעלם מאיההסכמה וחזר וכפה את הצעותיו ואת קרבתו עליה..."

בית המשפט קבע, שהנאשם הפגין כלפי המתלוננת מצגי שווא שקריים על מנת להצדיק עימה פגישות מפתיעות וקרבה אליה ובדרך זו ביצע עבירות של הטרדה מינית ומעשים מגונים. בהחלטתו, ציין בית המשפט, שעדות המתלוננת בביהמ"ש היתה מהימנה וכנה, בעוד שעדותו של הנאשם היתה חמקנית, מעורפלת ובלתי אמינה.

ביהמ"ש זיכה את הנאשם, מחמת הספק, מקיום יחסי מרות, חרף העובדה שנקבע כאמור שהנאשם ניצל את המתלוננת ונתן לה תחושה שהיא תלויה בו .

בהכרעת הדין צוין, כי "ברקע למעשי הנאשם ניצול שלמצב פוליטי במקום העבודה, לאחר מערכת בחירות שהביאה לפגיעה במעמדה של המתלוננת ולחוסר ביטחוןלגבי המשך העסקתה במקביל

להתחזקות במעמדו של הנאשם וקרבתו האישית לראשהמועצה הנכנס. מעשי הנאשם התאפשרו על רקע מציאותפוליטית זו והנאשם ניצל אותה, וכן הפגין מצגי שווא שקריים על  מנת להצדיק פגישות מפתיעות עם המתלוננת, להשיג קרבה אליה ובדרך זו לבצע את העבירות. המתלוננתעצמה, היתה נתונה בחולשה ובקושי ובמעמד מוחלש.המצב בכללותו

יצר אצל המתלוננת תחושה סובייקטיבית של תלותומרות. למרות זאת המתלוננת הפגינה בבירור אי הסכמהוהתנגדות למעשים המיניים של הנאשם. בד בבד, ניסתהלשמור על יחסי

עבודה תקינים וענייניים ועל מקצועיות ולא לאבד אתהסיכוי, כפי שהבינה מבחינה סובייקטיבית, לשקם אתמעמדה במקום העבודה ולשמור על עבודתה. הנאשם ניצלאת כל אלה, תוך התעלמות מאי ההסכמה."

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה