איסור הדלקת מדורות גם בל״ג בעומר



נציב כבאות והצלה לישראל רב טפסר אייל כספי, חתם הבוקר (יום ד׳) על הצו האוסר הבערת אש בשטחים פתוחים בכל הארץ, בשל תנאים קיצוניים המעלים את הסבירות להתרחשות דליקות. ההדלקה תותר רק באזורים שהוכשרו לכך על ידי הרשויות המקומיות

דוברות כב״ה

נציב כבאות והצלה אייל כספי הוציא הבוקר צו האוסר הדלקת מדורות בשטחים פתוחים. כספי: ״מטרת הצו לצמצם פגיעה בחיי אדם ורכוש מתוך הבנת כובד האחריות המבצעית והסכנות הכרוכות בהדלקת אש בשטחים פתוחים ובמרחב האורבני. מדובר בצו מדוד וקצוב בזמן המשקלל את רצון הציבור לחגוג ולקיים את מסורת החג, לצד שמירה על שלום הציבור, הטבע והסביבה. אני קורא לציבור לגלות אחריות ולחגוג תוך הקפדה על כללי הבטיחות והנחיות הצו."

הנציב חתם הבוקר (ד') על צו איסור הדלקת מדורות, לרבות הבערת אש בשטחים פתוחים מתוקף סמכותו לפי תקנה 8 לתקנות הרשות הארצית לכבאות והצלה, בשל תנאים קיצוניים המעלים את הסבירות להתרחשות דליקות.

הצו מורה על איסור הדלקת מדורות, לרבות הבערת אש בשטחים פתוחים בהתאם לתקנות, והוא חל בכל רחבי ישראל, בכל שעות היממה, למעט באזורים שהוכשרו לכך על ידי הרשות המקומית למטרות הדלקת מדורות והבערת אש בשטח פתוח, בתיאום עם הרשות הארצית לכבאות והצלה.
בנוסף, גודל בסיס מדורה, שאינה מצויה בתוך גומה כמשמעותה בתקנות, לא יעלה על 3 מטרים וגובה מערום חומרי הבעירה המשמשים למדורה לא יעלה על 1.5 מטרים מגובה הקרקע.
יודגש כי מפקד מחוז ברשות הכבאות או מי מטעמו, רשאי לאשר מראש ובכתב, הדלקת והבערת אש על אף הקבוע בצו זה בתנאים שיקבע לכך, ובלבד שמצא כי ניתן לקיים רמה נאותה של בטיחות אש בנסיבות העניין.
תוקף הצו החל מיום ראשון,7 במאי 2023 (ט"ז באייר התשפ"ג) בשעה 08:00, ועד ליום רביעי,10 במאי 2023 (יט' באייר התשפ"ג) והוא יחול בכל רחבי הארץ.
החלטת הנציב התקבלה בתום הערכת מצב סדורה שנעשתה בשיתוף גורמי המקצוע לבחינת מענה מבצעי הולם לעשרות אלפי שריפות הדולקות בו זמנית ברחבי הארץ מחשש להתפשטות שריפות גדולות, ופגיעה בחיי אדם.
בשנים האחרונות הוצאו בל"ג בעומר צווי נציב המגבילים הדלקת מדורות ואש בשטחים פתוחים והם התקבלו בברכה על ידי הרשויות המקומיות המתמודדות עם תוצאות ההרסניות של מדורות ל"ג בעומר. רשויות רבות מכשירות מרחבים ייעודיים ובטיחותיים למדורות העומדים לרשות הציבור הרחב, ובו בזמן הן מקיימות פעילויות ותכנים אלטרנטיביים של מדורות סמליות ומשותפות השמות דגש על תרבות פנאי פחות הרסנית לטבע ולסביבה.

יודגש כי בכל שנה נפגעים עשרות רבות של ילדים ובני נוער במהלך ימי החג ונזקקים לטיפול רפואי בשל אי הקפדה על כללי בטיחות נאותים.
בכוחו של הצו לצמצם את ממדי הנזק והפגיעה באזרחים וברכוש ובו בזמן לאפשר לחפצים בכך לקיים את מנהגי החג ע"פ כללי בטיחות נאותים.

פרטים נוספים וכללי בטיחות למדורה בטוחה ניתן למצוא באתר האינטרנט ובדף הפייסבוק של כבאות והצלה לישראל.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה