״אנו מברכים על השותפות עם קרן אייסף״



מפגש פתיחת שנה של פרויקט 'גשר לאקדמיה' במקיף ב' אשקלון התקיים בצל הקורונה. מטרת תכנית "גשר לאקדמיה", של קרן אייסף בשיתוף עיריית אשקלון,להכיר לתלמידי התיכון את עולם האקדמיה וליצור מוטיבציה לבגרות מלאה והמשך לימודים גבוהים

יח״צ

סטודנטים ותלמידים המשתתפים בפרויקט "גשר לאקדמיה" המשותף לקרן אייסף, קרן אלעזרא לזולת ופרויקט פרח, בעיר אשקלון נפגשו ברחבת ביה"ס, תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות ופעילות בקפסולות. במסגרת הפרויקט, סטודנטים של קרן אייסף לחינוך, הלומדים במוסדות אקדמיים שונים באזורוסטודנטים מתכנית ה'רוח הדרומית' של אייסף, מלווים לאורך שנת הלימודים את תלמידי תיכון "מקיף ב'" בעיר, במטרה לעודד השכלה גבוהה אצל צעירים ובני נוער. הפרויקט הינו תלת שנתי ומתקיים זה המחזור הרביעי בעיר אשקלון.

במהלך הערב הכירו הצדדים והתחלקו לצמדים של חונך ותלמיד. המפגש נועד לייצר מפגש היכרות מאתגר ומחויבות להמשך התהליך, ללמידה והצלחה מיטבית.

מרגלית ברכה אלעזרא, קרן אלעזרא לזולת: "טקס פתיחת פרויקט ״גשר לאקדמיה״ בשותפות קרן ״אייסף״ ״קרן אלעזרא לזולת״ ופרויקט פרח ריגש אותנו מאד, לאור תרומתו המבורכת של אלעד אלעזרא שהחליט לתרום 27 מחשבים ניידים לתלמידי הפרויקט. אלעד הביע סיפוק רב מכך שתרומתו בצומת כל כך חשוב בחיי התלמידים תוכל לסייע בהעלאת המסוגלות שלהם ללמידה ולהנגשת חומרי הלימוד. לתרומה זו חשיבות רבה בשל מצב הקורונה והלמידה בזום. התלמידים והצוות הבית סיפרי קיבלו את התרומה בשמחה ובהתרגשות רבה. אנו מברכים על השותפות  עם קרן אייסף ופרויקט פרח ומודים להם על התמיכה וההפעלה של התוכנית."

שיר רביבו, מנהלת תכנית הרוח הדרומית באייסף: "בשנה שעברה נחל הפרויקט הצלחה גדולה, כאשר התלמידים זכו לאחוזי בגרות של מעל 95 לאחר ליווי של שלוש שנים. גם השנה התחלנו מסע חדש, ותלמידי ותלמידות כיתה י' ממקיף ב' באשקלון ייקחו חלק בפרויקט תלת שנתי ויזכו לליווי משמעותי של הסטודנטים לאורך כל התקופה.  השנה, לאור משבר הקורונה והלמידה מרחוק שהוא הביא איתו, אלעד אלעזרא בחר לתרום מחשב לכל תלמיד שייקח חלק בפרויקט במטרה לספק את כל הכלים הנדרשים על מנת שתלמידים אלה יגיעו לתעודת בגרות איכותית. אנו מודים לו על תרומה חשובה זו.  הטקס היווה הזנקה לפרויקט בשנה משמעותית כמו זו שאנו נמצאים בה ומנכיחה את החשיבות של המשך עשייה בעיקר בזמנים כאלה".

"במהלך השנה יזכו התלמידים לחונכות אישית-לימודית, עזרה בשיעורים, הקניית שיטות  למידה, הכנה לבגרות כיוב' כמו גם פעילות חברתית שמייצרת העצמה, סיור באוניברסיטה, דיונים בנושאים חברתיים הנוגעים לחיי הנוער ואף שילוב בני הנוער בעשייה חברתית ובהתנדבות. בעקבות פעילות זו הסטודנטים הופכים עבור בני הנוער למודל הצלחה דרך קרבה תרבותית הקיימת בין הצדדים, קרבת הגיל, הבנת הקשיים שחווים תלמידי התיכון והיכרות עם עולמם", מוסיפה רביבו.

נינה ווינר, יו"ר הכבוד של קרן אייסף: "אחד מהדברים המייחדים את הפרויקט הוא החומר האנושי של הסטודנטים החברים בו. חלק גדול מהסטודנטים החברים בקרן אייסף הגיעו לאקדמיה למרות היעדר הזדמנויות בילדותם ולכן, הם יכולים להזדהות עם הילדים אותם הם חונכים. מעבר לכך, הרקע הדומה של הסטודנטים מאפשר להם להוות מודל לחיקוי עבור התלמידים הצעירים. המפגש הזה הופך את הסטודנטים המצטיינים שלנו לדמויות חיקוי משמעותיות עבור הצעירים ובני הנוער ובדרך זו, מעודדים אותם להגיע להשכלה גבוהה. הדרך שלנו לצמצום הפערים החברתיים בחינוך עוברת גם דרך מפגש זה, של סטודנטים המלווים לדרך של מנהיגות חברתית, לצד הלימודים, ולהנבטת דור חדש של צעירים שיהיו מסוגלים לראות בעתיד הקרוב את ההשכלה האקדמית שלהם כהכרח בדרך להתקדמות חברתית". 

אודות אייסף 

אייסף היא קרן בינלאומית לחינוך שהוקמה בשנת 1977 ע"י אדמונד ספרא ז"ל, רעייתו לילי ספרא ונינה ווינר – יו"ר של כבוד. מטרת הקרן היא קידום צעירים מבטיחים מהפריפריה – הגיאוגרפית, הכלכלית והחברתית – באקדמיה וצמצום פערים בחינוך בישראל. אייסף היא הגוף היחיד בארץ שמקדם צעירים באקדמיה מתואר ראשון ועד לפוסט דוקטורט. את זה היא עושה, דרך הענקת מאות מלגות במיליוני שקלים בשנה ודרך יצירת שכבת מנהיגות חברתית ממנה צמחו רופאים, שופטים, מהנדסים, אישי ציבור, מנהלים בכירים, מנהיגים מקומיים ועוד. הסטודנטים של אייסף לומדים ועובדים עם הקהילה המקומית במקום בו הם לומדים, תוך ליווי אישי צמוד של אנשי הקרן. מאז הקמתה, מבטאת אייסף את החזון לצמצום פערים בין פריפריה למרכז בישראל, דרך מצויות אקדמית, חינוך והשכלה גבוהה.

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה