״אנו שמחים על ההזדמנות להימצא בצומת״



תוכנית גשר לאקדמיה מיסודה של קרן אלעזרא לזולת וקרן אייסף ציינה, סיום שנת פעילות רביעית באשקלון. מרגלית אלעזרא: ״ אני מלאת סיפוק והנאה מהשיפור בהישגי התלמידים״

עומר דובב

התוכנית מסייעת לשיפור הישגים לבגרות ומעודדת המשך השתלבות באקדמיה בעתיד ; מפגש הסיום של התכנית מיסודה של קרן אייסף, קרן אלעזרא לזולת ופרויקט פר"ח, נערך השבוע בהשתתפות סטודנטים ותלמידי תושבי העיר אשקלון ; כחלק מהפעילות שמתקיימת זו הפעם הרביעית בעיר, סטודנטים ממוסדות אקדמיה שונים חונכים תלמידים ומעודדים אותם לרכוש השכלה גבוהה ; במפגש נכחו בין היתר מנכ"לית קרן אלעזרא לזולת, מרגלית ברכה אלעזרא וסמנכ"לית קרן אייסף, גלית כספי כהן

השבוע נערך טקס לסיכום שנת הפעילות של תכנית "גשר לאקדמיה" המשותפת קרן אייסף, קרן אלעזרא לזולת ופרויקט פר"ח. במהלך האירוע סוכמה שנת הפעילות האחרונה יחד עם הסטודנטים והתלמידים של תיכון מקיף ב' בעיר, הוענקו פרסי הצטיינות והתקיימה פעילות חווייתית. בין היתר נכחו באירוע מנכ"לית קרן אלעזרא לזולת, מרגלית ברכה אלעזרא, סמנכ"לית קרן אייסף, גלית כספי כהן ונציגת פר"ח, אסתי גיאת.

"אנו שמחים על ההזדמנות להימצא בצומת כל כך משמעותית לצמצום פערים חברתיים בחינוך", אמרה מנכ"לית קרן אלעזרא לזולת, מרגלית ברכה אלעזרא. "מעבר ללמידה הפרונטלית, התלמידים זוכים לליווי אישי של הסטודנטים מקרן אייסף המשמשים להם כאחים בוגרים. במקרים רבים התלמידים עושים מאמץ ומשפרים את הישגיהם בשל היחסים האישיים שנוצרו עם הסטודנטים. אני מלאת סיפוק והנאה מהשיפור בהישגי התלמידים ובהתפתחותם האישית. תודה לשותפינו הנאמנים קרן אייסף ופר״ח על הפעילות המבורכת ותודה לבית הספר אמית ב׳ ולמחנכי הכיתות."

"ההשקעה המשותפת של  כל הגופים הלוקחים חלק בפרויקט לצד המחויבות והמסירות של אנשי בית הספר ושל הסטודנטים החונכים בפרויקט, מאפשר לבני הנוער להאמין בעצמם ולממש את הפוטנציאל הגלום בהם", הוסיפה סמנכ"לית קרן אייסף, גלית כספי כהן.

במסגרת פרויקט “גשר לאקדמיה”, נפגשים הסטודנטים של קרן אייסף בקביעות עם התלמידים ועובדים איתם במסגרות של חונכות אישית-לימודית – עזרה בשיעורים, הקניית שיטות  למידה, הכנה לבגרות בכל המקצועות וכיוב’ כמו גם פעילות חברתית שמייצרת העצמה, סיור באוניברסיטה, דיונים בנושאים חברתיים הנוגעים לחיי הנוער ואף שילוב בני הנוער בעשייה חברתית ובהתנדבות. הסטודנטים הופכים עבור בני הנוער למודל של להצלחה דרך קרבה תרבותית הקיימת בין הצדדים, קרבת הגיל, הבנת הקשיים שחווים תלמידי התיכון והיכרות עם עולמם. חלק מהסטודנטים גדלו בעצמם באשקלון והיו חלק ממערכת החינוך בעיר. בימים אלו נפתחה ההרשמה למלגות לשנת הלימודים הבאה וסטודנטים מהאזור מוזמנים לפנות באמצעות אתר הקרן.

אייסף היא קרן בינלאומית לחינוך שהוקמה בשנת 1977 ע”י המנוח אדמונד ספרא, רעייתו לילי ספרא ונינה ווינר – יו"ר הכבוד של הקרן. מטרת הקרן היא קידום צעירים מבטיחים מהפריפריה – הגיאוגרפית, הכלכלית והחברתית – באקדמיה וצמצום פערים בחינוך בישראל. אייסף היא הגוף היחיד בארץ שמקדם צעירים באקדמיה מתואר ראשון ועד לפוסט דוקטורט. את זה היא עושה, דרך הענקת מאות מלגות במיליוני שקלים בשנה ודרך יצירת שכבת מנהיגות חברתית ממנה צמחו אנשים כמו : ח”כ פרופ’ יוסי יונה, ח”כ מירב בן ארי, פרופ’ רוני גמזו מנהל ביה”ח איכילוב, ד”ר ורד פדלר קרוואני, אשת סגל באוניברסיטת ת”א ויו”ר אייסף, רופאים, ראשי ערים, שופטים, מהנדסים, אישי ציבור, מנהלים בכירים, מנהיגים מקומיים ועוד. הסטודנטים של אייסף לומדים ועובדים עם הקהילה המקומית במקום בו הם לומדים, תוך ליווי אישי צמוד של אנשי הקרן. מאז הקמתה, מבטאת אייסף את החזון לצמצום פערים בין פריפריה למרכז בישראל, דרך מצוינות אקדמית, חינוך והשכלה גבוהה. 

צילום:  עומר דובב  

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה