״אני רוצה להביע הערכה גדולה לכל הצוותים הרפואיים״



סגל הפיקוד של מרחב הנגב במחוז הדרום במשטרת ישראל התארחו היום במרכז הרפואי ברזילי

דוברות ברזילי

היום (יום ג׳) התקיים מפגש של סגל הפיקוד הבכיר של מרחב הנגב במשטרת ישראל ואנשי מערך הרפואה במרכז הרפואי ברזילי, במעמד ניצב אמיר כהן - מפקד מחוז דרום, תנ"צ אפי שימן - מפקד מרחב נגב ופרופ' חזי לוי - מנכ"ל בית החולים.

מטרת הביקור הייתה היכרות באתגרים שהיו לשני הארגונים החל מה – 7 באוקטובר בפרוץ מלחמת "חרבות ברזל".
עיקר הביקור התרכז במלר"ד, השיח והדיון היו על האתגרים המקצועיים שבית החולים עמד בהם במעבר משיגרה לחירום בשחר יום ה- 7 באוקטובר וההתמודדות עם זרם הנפגעים הקשים והמלחמה על החיים.

במהלך הביקור, סקר פרופ' חזי לוי, מנכ"ל בית החולים, את השתלשלות יום ה- 7 באוקטובר מעלות השחר ואת ההתמודדות עם מספר נושאים הן מקצועיים, הן ארגוניים, והן הטיפול במשאב האנושי והטראומה שהמטפלים חוו.

מפקד המחוז סקר את האתגרים המורכבים אשר עמדו בפניו ובפני השוטרים, לרבות הלחימה ואומץ הלב שהפגינו השוטרים במהלך הלחימה תוך סיכון חיים, והחללים והפצועים מקרב השוטרים שחלקם טופלו בבית החולים ברזילי.

השיח והדיון שהתפתחו היו מלמדים מאוד והדגימו את אתגרים הדומים ושיתופי הפעולה בשגרה ובחירום בין שני הארגונים.

בסיום המפגש, הודו המפקדים והמנהלים למארגני הביקור משני הארגונים והוענקו תשורות הדדיות כאות הוקרה והערכה על העבודה והפעילות היום יומית במטרה המשותפת של הצלת חיים.

מנכ״ל המרכז הרפואי ברזילי, פרופ׳ חזי לוי: ״אני מברך על היוזמה והמפגש החשוב וכמובן על השיח והדיון הפורה.
חשוב לי להודות לכם על שנלחמתם בגבורה ובאומץ והצלתם חיי אדם.
לצערי, חוויתם אבדות קשות ובית החולים נדרש לטפל בשוטרים שנפגעו במהלך הלחימה.
אנחנו גאים בעבודת הקודש שאותה אתם עושים ואני מודה על שיתוף פעולה הפורה. נמשיך לעבוד כתף מול כתף.
מעניין היה לראות שהאתגרים בשני הארגונים באירועים מסוג זה מצטיינים בדמיון רב וללא ספק זה פתח ללמידה ועבודה משותפת״.

מפקד מחוז הדרום, ניצב אמיר כהן: ״אני רוצה להביע הערכה גדולה לכל הצוותים הרפואיים בבית החולים ברזילי ובכלל לכל מערכי הרפואה שהיו אחראים על הצלת חיי אדם רבים של אזרחים שנפגעו בקרבות מול מחבלי החמאס בפרוץ המלחמה.
בתאריך 7.10.23, עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל, היו שוטרי המחוז הדרומי, לוחמי מג"ב ושוטרי יחידות ארציות, הראשונים שלחמו בגבורה ובחירוף נפש נגד ארגון הטרור חמאס. בגבורתם ואומץ ליבם הצילו חיי אדם רבים ומנעו אסון גדול הרבה יותר למדינה כשהם קובעים את קו הבלימה, ומונעים מהאויב לבצע טבח המוני יותר בעומק מדינת ישראל.
כפי שהשוטרים נלחמו בגבורה, כך גם אנשי הרפואה נלחמו על החיים של כל אזרח במדינה שנפצע במהלך הקרבות הקשים. השוטרים, החיילים, אנשי ביטחון וכל אזרח שנפצע, קיבלו כאן את הטיפול הטוב ביותר, ועל כך המשטרה והאזרחים אסירי תודה למאמץ שמתמשך גם היום, כשאנו מצויים בשגרת לחימה, במתן טיפול מיטבי לאלו שנלחמו ונפצעו וללוות אותם בהליכי השיקום השונים.
אנו כמשטרה נמשיך להגן על המדינה בכל עת, למען שלומם וביטחונם של האזרחים״.


מפקד מרחב הנגב תנ"צ אפי שימן: ״אני מברך על המפגש החשוב והמרגש, בו אנו עדים לקשר ההדוק והמשותף של כלל מערכי הרפואה בישראל ומשטרת ישראל בזמן השגרה וביתר שאת בזמן חירום כפי שחווינו בשבת השחורה בפרוץ המלחמה, כשאנשי הרפואה הוזנקו אל תוך זירות הלחימה, פינו פצועים תוך מתן טיפול רפואי תחת אש ובחירוף נפש.
מערך הרפואה ראוי לכל שבח על פעילותו, בכל ימות השנה, ואנו מחויבים לשמר את שיתופי הפעולה המצוינים במאמץ שמחבר אותנו יחד, שהוא הצלת חיי אדם.
בית החולים ברזילי טיפל בשוטרים רבים, שנפגעו במהלך הקרבות הקשים מול מחבלי החמאס, ואנו כמשטרה מוקירים ומעריכים את כל אנשי מערך הרפואה, שעובדים לילות כימים, במסירות ענקית בכל שלבי הטיפול והשיקום השונים״.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה