ארז: לאור ההסכמות לא ינקטו צעדים



הודעה משותפת משרד החינוך וארגון המורים: שרת החינוך ויו"ר ארגון המורים, הגיעו להסכמות על יישום הרפורמה במקצועות המח"ר

תצלום פרטי

ארגון המורים, מר ארז הודיע כי לאור ההסכמות בנוגע לרפורמה במקצועות המח"ר לא ינקוט ארגון המורים בצעדים ארגוניים בנושא זה וסכסוך העבודה שהוכרז בנושא זה מבוטל.

הצדדים פועלים יחד מול משרד האוצר לקדם את ההסכמות ביתר המחלוקות אשר עדיין מצויות על השולחן, בהן קיצור שבוע הלימודים לחמישה ימים שמקדמת שרת החינוך. זאת על מנת לאפשר את פתיחת שנה"ל כסדרה גם בחינוך העל יסודי.

בשורה למערכת החינוך! לאחר שורה של ישיבות משותפות של שרת החינוך ויו"ר ארגון המורים הם סיכמו היום (31.8.22) על יציאתה לדרך של רפורמת הבגרויות במקצועות המח"ר.
הרפורמה המוסכמת מסדירה ומעגנת את ההגנה על מעמד מקצועות המח"ר ועל המורים המלמדים מקצועות אלה וכן מעגנת את השמירה על שעות הלימוד של מקצועות המח"ר.

הרפורמה תחזק את המקצועות ההומניים, ותשפר את שיטת הבגרות, תוך שמירה על תנאי העבודה והשכר של המורים. היא תאפשר להכניס במערכת החינוך חדשנות בלמידה, להקנות לילדים שלנו מיומנויות רלוונטיות לעידן הנוכחי, בהן היכולת לשאול שאלות, לחקור, לאסוף מידע, לארגן אותו בכתב ולהציג אותו בעל פה. מדובר בחשיבה יצירתית, הכוללת גם יכולת ניתוח ושיפוט, מיזוג טקסטים, עבודה בצוות ולמידה רב תחומית. שיטות הלמידה החדשות ישפיעו על כלל המערכת.

לאור ההסכמות אליהן הגיעו משרד החינוך וארגון המורים, הבשורה אינה רק לתלמידות ותלמידי ישראל שיצאו נשכרים, אלא גם למורות ומורי ישראל, שיקבלו גמול נוסף על יישומה במערכת החינוך.

הבוגרים במערכת החינוך יישארו עם חוויה עמוקה ומשמעותית של למידה ותודעה שתעצב את דמותם לאורך כל שנותיהם. הידע והמיומנויות שירכשו ישרתו אותם בהמשך דרכם בהשכלה הגבוהה, בשוק התעסוקה המשתנה ולאורך כל תחנות חייהם.

מורי מקצועות המח״ר יקבלו גמול נוסף בגובה 0.4 שעות, בדומה לגמול שניתן עד כה רק למורי האזרחות.

כמו כן, בזכות הרפורמה נוסף תפקיד חדש למערכת כאשר בכל בית ספר יהיה רכז מח״ר אשר יתוגמל באופן הזהה לגמול ריכוז מקצוע וכן שעתיים שבועיות למילוי התפקיד.

בנוסף, מורי המח״ר יקבלו מחשבים ניידים שיסייעו להם בעבודתם ובהתחדשות הלמידה.

הבהרה: 

שימו לב - העיצומים של ארגון המורים מול משרד החינוך בעניין רפורמת מקצועות המח"ר *הוסרו*,

אבל סכסוך העבודה של ארגון המורים מול משרד האוצר בנושאים האחרים (הסכם קיבוצי, שכר, תנאי עבודה, מעבר שבוע הלימודים ל-5 ימים) נמשך.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה