אשקלון מציגה: לימוד אנגלית בגן חובה



בגני הילדים בעיר ילמדו השנה אנגלית שעתיים בכל שבוע, כדי ליצור רצף חינוכי עד לכיתה א' • "הלימודים יהיו בהתאמה לגיל". כך מפרסם הבוקר העיתון ״ישראל היום״ מאת: נועם (דבול) דביר

דוברות עירייה

אין גיל מוקדם מדי? בשנת הלימודים הקרובה ילמדו בגני הילדים באשקלון אנגלית כחלק ממערך השיעורים הנלמד. 

מטרת המהלך היא להכין את התלמידים בצורה טובה יותר לבית הספר היסודי וליצור רצף חינוכי מגן הילדים לכיתה א'. 
האנגלית תילמד ב־80 גני חובה באשקלון, בקרב 2,800 ילדים, פעם בשבוע במשך שעתיים, באמצעות שירים, יצירה וריקוד. השיעורים יתקיימו ביום קבוע לאורך כל השנה. 
לצורך הלימודים הופקה חוברת מקורית ומיוחדת, בשם English Is Fun, על ידי מורה ומנחה לאנגלית תושבת העיר, דנה טמסות. "האנגלית תילמד באמצעים ויזואליים, טקסטואליים ומוזיקליים חווייתיים המותאמים לגילם של הילדים", היא אומרת, "הם ילמדו את הבסיס, כמו: מילים חשובות ושימושיות, מספרים, צבעים וכדומה". 
מיה ביטון, גננת בגן תלתן שבו 35 ילדים, מצטרפת להתרגשות. "אני חושבת שזה רעיון מקסים ומבורך", מציינת מיה, שמוסיפה כי "כל הרעיון הוא שהילדים יחוו חוויה טובה, ואז כשנכנסים לכיתה א' ונפגשים עם שפה חדשה, הילדים לא מפחדים". 
זו תהיה השנה השישית לעבודתה של ביטון כגננת. הילדים כיום, לראייתה, הם "דור חדש, שצריך יותר תכנים וגירויים. גם ההורים התלהבו מאוד מהתוכנית".
לימודי האנגלית בגן הילדים אינם חלק מתוכנית רשמית של משרד החינוך, אך מופיעים במאגר התוכניות, שגננות רשאיות לבחור מתוכן בשיתוף הרשות המפקחת וההורים. 
לתוכנית יש ערך מוסף משמעותי - ההוראה בגנים תיעשה על ידי סטודנטים, שיזכו בהתנסות מעשית וגם במלגת לימודים. 
הסטודנטים יהיו ברובם סטודנטים להוראת אנגלית או בוגרי חמש יחידות לימוד באנגלית. כ־40 סטודנטים בסך הכל צפויים להשתתף בתוכנית, תמורת מלגה בסך 10,000 שקלים. 
השפה האנגלית היא אחת המדוברות ביותר בעולם", מסביר ראש העיר תומר גלאם, שקידם את המהלך עם הממונה על החינוך, עדנה שחר ולנשטיין. גלאם מציין כי "מדובר בשפה שמחברת בין אנשים, היא שפה גלובלית, שנמצאת בכל מקום". 
ראש העיר מסכם כי מעבר לרכישת השפה, "התוכנית תסייע לילדים בהבנה רחבה יותר של סביבתם ושל מילים שעימן הם נפגשים כבר היום, בכל מקום כמעט. התוכנית, שלצידה אנחנו מקדמים השכלה גבוהה, היא חלק מתפיסת החינוך העירונית שלנו, להכין את ילדינו לשינויים התכופים בעולמנו הגלובלי והמתפתח באופן מואץ. ידע זה כוח, וככל שילדינו יידעו יותר, אין לי ספק שהם יצליחו יותר". 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה