אשקלון מציינת את יום הדפיברילטור הבינלאומי



החל משעות הבוקר מתקיימות הדרכות לשימוש נכון ומציל חיים במכשיר בכלל בתי הספר בעיר; החל מהשעה 16:00 תתקיים הדרכה פתוחה לציבור הרחב במוקדים: קניון גירון, מרינה אשקלון, קניון לב אשקלון וקניון חוצות

עיריית אשקלון

היום, 21.02.2023, מציינת עיריית אשקלון את יום המודעות לשימוש במפעמים על ידי הדרכה בעשרות מוקדים ברחבי העיר. זו השנה השנייה לשיתוף הפעולה של הרשות, מפעל הפיס ומגן דוד אדום להעלאת המודעות לשימוש נכון ומציל חיים בדפיברילטור.

במסגרת היום החל משעות הבוקר, מתקיימת הדרכה ברחבי בתי הספר על ידי מתנדבי הנוער של מגן דוד אדום, אשר הדריכו את חבריהם לספסל הלימודים לפעולות מצילות חיים באמצעות מכשיר הדפיברילטור הממוקם במוסדות החינוכיים.

בנוסף, גם בבניין העירייה התקיימה הדרכה במעמד ראש העיר, תומר גלאם, מ"מ ראש העיר, סופיה ביילין וסגנית ראש העיר מיריי אלטיט על ידי מנהל מרחב לכיש במד"א, חיים קרדי והנהלת מרחב לכיש במד"א.

כמו כן, במטרה להעלות את המודעות לשימוש נכון ויעיל ללא ידע רפואי קודם, תתקיים הדרכה והסברה לציבור הרחב, בארבעה מוקדים מרכזיים ברחבי העיר, קניון גירון, מרינה אשקלון, קניון לב אשקלון וקניון חוצות החל מהשעה 16:00 ועד השעה 22:00.

שימו לב, במידה של מצב מצוקה יש להתקשר למגן דוד אדום במספר 101, והמוקדנים יעניקו לכם הדרכה טלפונית ויאתרו עבורכם את מכשיר הדפיברילטור הקרוב אליכם במידת הצורך. מכשיר הדפיברילטור נועד לאפשר החייאה במקרי חירום ואירועים לבביים. המכשיר הציל חיי אדם רבים, כל אזרח אשר יכול להפעילו בקלות וללא צורך בידע רפואי מוקדם.

נזכיר כי לפני מספר חודשים הציבה העירייה מספר מכשירים במוקדים שונים במרחב הציבורי לזכרו של אורן זוסמן ז״ל, יליד העיר, שנפטר אף הוא מדום לב, זאת במסגרת פרויקט להצבת מכשירי החייאה שמובילה אשתו, מעיין. כמו כן, הרשות הציבה דפיברילטורים במוסדות החינוך ברחבי העיר ובקרוב יותקנו מכשירים במרכזים הקהילתיים.

*ראש העיר, תומר גלאם:* "מכשיר הדפיברילטור הוכח כמציל חיים בהרבה מקרים בעבר ואני מברך על שיתוף הפעולה להעלאת המודעות ולהדרכות שהתקיימו ויתקיימו היום ברחבי העיר. ההדרכות חושפות את כלל התושבים החל מתלמידי בתי הספר ועד מבוגרים לשימוש נכון ומציל חיים בשעת חירום. עיריית אשקלון פעלה ותמשיך לפעול לקידום הצבת מכשירים מצילי חיים במקומות ציבוריים ברחבי העיר במטרה לממש את הערך העליון של הצלת חיים״.

*מנהל מרחב לכיש במד"א, חיים קרדי:* "אנו מודים לעיריית אשקלון ולעומד בראשה על שהקדישו מזמנם ללמוד כיצד להציל חיים במרחב הציבורי מבלי ידע רפואי קודם. בזכות הידע שרכשו היום נציגי העירייה - ניתן למנוע אסון אמיתי. אני מזמין את תושבי העיר ללמוד אודות המכשיר המופלא שפעם אחר פעם, מציל חיים בישראל".

צילום: דוברות עיריית אשקלון.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה