בגיל 89 הלך הלילה לעולמו שמואל פלאטו שרון



הוא היה אחד מאנשי העסקים המוכרים בארץ, שהיה שותף בין השאר להקמתו וניהולו של מרכז דיזנגוף בתל אביב. הוא התמודד לכנסת ואף קיבל שני מנדטים. פלאטו יזכר ויוזכר בזכות האמירה בכנסת ״מה אתה עשית בשביל מדינה״

פלאטו שרון

את פלאטו שרון, הכרתי באופן אישי עשרות שנים. מאז החל את ריצתו לכנסת בפעם השניה. אדם שמספר פעמים זכיתי לראות ללא החליפה והעניבה, עם הלוק והמבטא הצרפתי באחוזתו בסביון, במשרדו בדיזינגוף סנטר, או באחת המסעדות שהיו לו בתל אביב. ישבנו שעות רבות הוא היה אדם פשוט, למרות עושרו ״מה שלומך מונאמי״ היה משפט המפתח בכל שיחה גם אם הייתה נעשית בטלפון. 

ניסיתי מספר פעמים לבקר אותו בבית החולים איכילוב שבו היה מאושפז, מספר פעמים, אולם נאסר על כולם, פרט לרעייתו המדהימה, קלרה ביתו, הילדה ובנו יואב, להיכנס לחדרו. ידעתי שמצבו קשה והמשכתי להתעדכן דרך רעייתו במצבו והבנתי שמצבו קשה. הלילה החזיר את נשמתו לבורא.

״מה אתה עושה בשביל מדינה״ המשפט שאמר שמואל (סמי) פלאטו-שרון במליאת הכנסת, לעברו של חבר הכנסת, לובה אליאב או צ׳רלי ביטון , נכנס לפנתיאון והיה מזוהה איתו יותר מכל,

פלאטו שרון נולד בשם שמואל שייביץ בינואר 1930 בלודז' שבפולין. הוא עבר עם משפחתו לצרפת ב-1937 מחשש שהעיר תיפול בידי הנאצים. מגיל צעיר היה מעורב פוליטית והיה פעיל ב"ליגת הקומוניסטים הצעירים" בפריז ב-1945. בהמשך נכנס לעולם העסקים.

רק בשנות ה-70 עלה לארץ והחל בפעילות עסקית: הוא רכש את חברת לוינסקי על מנת להקים את התחנה המרכזית החדשה בתל אביב, וזמן קצר לאחר מכן נכנס כשותף בקניון דיזנגוף סנטר.

בשנת 1977 פנה פלאטו-שרון לפוליטיקה והקים את המפלגה "פיתוח ושלום" - אליה לא צירף איש. תחת הקמפיין "האיש הבודד לכנסת" מפלגת היחיד קיבלה שני מנדטים, שאחד מהם "החזיר" פלאטו-שרון. במהלך כהונתו שימש כחבר בוועדת הכלכלה. 

הלוויתו תערך היום בשעה 14:00 בצהרים בסביון. יהי זכרו ברוך.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה