בהיעדר בקרה תקינה של כלי הדם



היום נפתחת באשקלון סדנה מקצועית לרופאים ואחיות ממדינות הים התיכון (איטליה, תורכיה, יוון, קפריסין, ישראל), אשר מוקדשת למחלה נדירה וקשה-"אנגיואדמה תורשתית"

דוברות בית החולים

בישראל חיים היום כ-250 אנשים הסובלים ממחלה תורשתית-משפחתית זו, מתוכם 70-100 ילדים.
המחלה נובעת מפגם גנטי הגורם לחסר מלידה של אנזים, אשר מהווה מרכיב חיוני לשמירה על שלמות כלי הדם. בהיעדר בקרה תקינה כלי הדם (עורקים, ורידים) באברים שונים נוטים ל"דלוף" וגורמים להתקפי נפיחות קשים (בצקת). התקפים אלה מתרחשים בפתאומיות וגורמים לכאבים ועיוותים באברים כגון: שפתיים, ידיים, רגליים ואברי מין. כמו כן החולים סובלים מהתקפי כאבי בטן קשים ביותר עקב בצקת של המעיים. במקרים נדירים עלולה להתפתח בצקת של הלשון והלוע עד כדי סכנת חנק. בישראל נפטרו לאחרונה שני חולי אנגיואדמה אשר נחנקו עקב בצקת של הלוע ולא הספיקו לקבל טיפול בזמן.

את הסדנה מארגן צוות המרכז לאלרגיה, אימונולוגיה ואנגיואדמה- של בית חולים ברזילי והיא תתקיים במלון ליאונרדו אשקלון בחסות המרכז הרפואי האוניברסיטאי ברזילי- אשקלון.

בסדנה משתתפים כ-70 רופאים ואחיות צעירים מארצות הים התיכון, אשר יחד עם עמיתיהם הישראלים הביעו את רצונם ללמוד על החידושים במחקר ובטיפול במחלת האנגיואדמה על כל היבטיה. ההרצאות יועברו על ידי מרצים מוזמנים מאירופה וישראל, אשר נמנים על טובי החוקרים והמומחים בעולם בתחום זה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה