בהלת הנגיף: תלמידים חזרו מסין - כמה ילדים לא יישלחו לביה"ס



כמה הורים מאשקלון החליטו לנקוט באמצעי זהירות לאחר ששניים מילדי הכיתה שבו מטיול במדינה האסייתית. זאת, על אף שנבדקו ונשללה האפשרות שנדבקו בווירוס. "התנהלות לא אחראית של המדינה"
פרסום בלעדי של אלמוג בוקר - ערוץ 13

אלמוג הוקר

בהלת הנגיף הסיני: כמה הורים מאשקלון החליטו לא לשלוח את ילדיהם לבית הספר מחר (רביעי) - זאת, לאחר ששניים מילדי הכיתה חזרו מחופשה משפחתית בסין, וצפויים לחזור מחר לספסל הלימודים.

התלמידים עברו היום את כל הבדיקות ששללו את אפשרות שהם נדבקו בנגיף. מנהלת בית הספר כתבה להורים כי "לאחר בירורים ובדיקות ולפי ההנחיות משרד הבריאות והחינוך, אין כל מניעה לקבל תלמידים שחזרו מטיול בחול לרבות טיולים בסין".

עם זאת, כמה מההורים לא מסתפקים בכך וטוענים כי אותם ילדים צריכים להשאר בביתם במשך שבועיים כדי לוודא שהם באמת לא נדבקו.

טניה, אמא של אחת התלמידות בכיתה, החליטה שלא לשלוח אותה מחר לבית הספר ולדבריה היא לא היחידה: "כפי שמפורסם בתקשורת והן על ידי משרד הבריאות - תקופת הדגירה של הווירוס נעה בין יומיים ל-14 ימים יום שבהם גם ללא תסמיני מחלה - נושא הווירוס עלול להיות מידבק. אני רואה בחומרה רבה שדברים מתנהלים באופן כזה בלתי אחראי במדינתנו - מול מערכות חינוך ובריאות שאמורות לדאוג לשלומם ולבריאותם של כלל הציבור, ובפרט קטינים עד גיל 18".

"כל מה שבאפשרותי לעשות כעת, כהורה אחראי, הוא להשאיר את בתי עד כשבועיים בבית - בשל סיכון אליו משרד הבריאות חושף באופן ישיר ובלתי שקול את הילדים", הצהירה.

בתוך כך, מניין המתים מסיבוכי הווירוס שהתגלה בסין עלה, ועומד היום על 106 בני אדם. מספר הנדבקים בנגיף הכפיל את עצמו ביממה האחרונה, ועומד כעת על יותר מ-4,500 חולים – מרביתם בסין, וכמה עשרות ב-15 מדינות נוספות.

ממשלת סין ממשיכה להיאבק בתפוצת המחלה, ועשרות מיליוני בני אדם במחוז ווהאן שבו התגלה הנגיף, עדיין תחת הסגר. בחלק מהערים מחויבים האזרחים להסתובב עם מסכות רפואיות כאשר הם יוצאים מבתיהם.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה