בחזית הטכנולוגית: הכירו את הקצינים החדשים של אשקלון



בשבוע שעבר קיבלו הצוערים החדשים של אגף התקשוב וההגנה בסייבר, את הארון המיוחל וכעת הם מתחילים את תפקידם כקצינים, אשר יובילו את צה"ל לקדמה טכנולוגית ומבצעית. בין הקצינים החדשים, גם שני חיילים תושבי אשקלון סג"מ אופק הדר וסג"מ אורן פולק

דובר צהל

אגף התקשוב וההגנה בסייבר כולל בתוכו מגוון תחומים, החל מאנשימחשבים ומתכנתים ועד ללוחמים בשטח העוסקים בשמירה עלהתקשורת בצה"ל באופן תמידי. חיילי האגף פועלים ללא הפסקה על מנת שצה"ל ימשיך להוביל ולהוות ראש הזירה הטכנולוגיתהמודרנית.

אופק הדר תושב אשקלון, בן 21, למד במקיף ד', הרחיב מגמות פיזיקה ומחשבים. במרץ 2018 התגייס לתפקיד קצין קשר גדודי(קשר"ג). קשר"ג הוא תפקיד המשלב לוחמה וטכנולוגיה גם יחד.כלומר, הקשר"ג הוא גם לוחם וגם אחראי על הקשר הגדודי, וכך מהווה גורם משמעותי בתפקוד הגדוד.

אופק עבר מסלול הכשרה מאתגר שכלל טירונות, קורס יסוד, סיפוח של מספר חודשים בגדוד הבוקעים הראשון בחטיבת גולני, במהלכםלמד את התפקיד מתוך התנסות בשטח. לאחר מכן המשיך לקורס מכ"ים בו רכש יכולות פיקוד וניהול של חיילים ופיתח את עצמו כמפקד ולאחריו נשלח לבה"ד אחת, בית הספר לקצינים. לבסוף צלח את השלמת הקצונה הקרבית. כעת עתיד להתחיל את שירותו כקצין בשטח. "תפקיד הקשר"ג הוא בעל ערך מוסף- הוא משלב את הלוחמה ואת הלמידה יחד", מסביר אופק. "למדתי כיצד התפקיד שלי תורם בשטח וכיצד בלעדיו כל הגדוד לא יוכל להתקדם. חשוב להבין שסומכים עלייך ושיש לך אחריות גדולה בשטח".

אורן פולק, תושבת אשקלון, בת 20, למדה בבית הספר לאומנויות והרחיבה פיסיקה, ערבית, ומחול. לפני הצבא עשתה קורסים באוניברסיטה הפתוחה ואף רקדה בלהקת "בת שבע" שבתל אביב. אורן עברה טירונות בבה"ד 7 ולאחר מכן קורס ניהול רשת מחשוב בבה"ד. היא המשיכה לבה"ד אחת, בית הספר לקצינים, סופחה בגדוד "להב" ומשם חזרה להשלמת הקצונה. "ההשלמה מאתגרת, מפתחת ומעצימה. במהלכה עוברים תרגילים מורכבים יותר ויותר וכך עולים ומתקדמים בשלבי הדרך", היא מספרת. "היציאה לקצונה יכולה להיראות מורכבת- אפשר להירתע ממנה ולפחד לעשות את הצעד,אבל כל היופי הוא להתמודד עם האתגרים ולהיחשף לעולמות שוניםוייחודיים. הקורס מבגר אותך אישית, אתה יוצא עם ארגז כלים עשיר ועם המון תובנות חדשות".

השבוע יחלו השניים את דרכם החדשה כקצינים. הם יזכו לקחת חלקבאירועים מבצעיים, לקבל החלטות חשובות ולהוביל את צה"ל לחזית הטכנולוגיה.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה