בית החולים ברזילי הוא המוביל הארצי



מנתוני שרד הבריאות שהתפרסמו היום (רביעי) עולה כי המרכז הרפואי מוביל ארצי במדדי האיכות הלאומיים

דוברות ברזילי

דו"ח משרד הבריאות למדדי איכות שבדק את כל בתי החולים והמרכזים הרפואיים בישראל, מצא כי *המרכז הרפואי ברזילי, הנמצא בפריפריה, הציב את עצמו בראש הטבלה יחד עם בתי החולים הגדולים במרכז הארץ, שיפר את ביצועיו בכל מדדי האיכות, הן בפעילות האבחנתית והן בפעילות הטיפולית.* המשמעות עצומה – פחות תמותה, הפחתת תחלואה, מניעת סיבוכים, טיפול מקצועי, ורפואה איכותית וממוקדת מטרה. מדובר בשיפור תמידי שנמשך שנים ושאותו ניתן לזקוף למאמצים הרבים שהשקיעו הנהלת בית החולים והעומד בראשה פרופ' חזי לוי, צוות האיכות, הצוותים הרפואיים והסיעודיים וכלל עובדי המרכז הרפואי ברזילי. העבודה הקשה והחתירה למצוינות הוכיחו את עצמן.

בין היתר עולה שברזילי שיפר באופן ניכר את איכות הטיפול שהוא מעניק בעת אירועי שבץ מוחי CVA) ) אירוע מוחי לרוב נגרם בשל קריש דם שחוסם את אחד מעורקי המוח. טיפול מיידי, באמצעות מתן טיפול ממיס קריש (טיפול טרומבוליטי), הוא טיפול מציל חיים, ומנתוני משרד הבריאות עולה שבשנת 2021 טופלו בברזילי 110 חולים שקיבלו טיפול זה. ברזילי מוביל לאומית במדד זה כבר 5 שנים ברציפות.
כמו כן, משקף נתון זה היקפי טיפול משמעותיים במקרי שבץ מוחי בברזילי - מהנתונים עולה שברזילי הצטיין גם במהירות התגובה למקרי שבץ מוחי – מהירות ביצוע בדיקת CT מוח עמדה בשנה שנבדקה על 27 דקות בממוצע.

להלן יתר עיקרי ממצאי הדוח השנתי:
• אוטם חד בלב -צנתור תוך 90 דקות מרגע ההגעה לבית החולים (צנתור לב הינו הטיפול המועדף למטופלים עם אוטם חד בלב מסוג STEMI, העיתוי שבו מתבצע הטיפול הוא קריטי, וככל שהטיפול מוקדם יותר, כך ניתן למזער את הפגיעה בשריר הלב) - 90%.
• שבר צוואר ירך -ניתוח תוך 48 שעות ( ניתוח תיקון הינו הטיפול המקובל לשבר בצוואר הירך המהווה גורם מרכזי לירידה בשיעורי התחלואה והתמותה, מפחית סיבוכים ומעלה את הסיכוי לחזרה לחיים עצמאיים לאחר השחרור מבית החולים) - 87%.
• הערכת סיכון של הפונים לחדר מיון פסיכיאטרי, לעצמם ו/או לסביבתם בעת הבדיקה (הערכת רמת המסוכנות והסיכון לאובדנות הינה חלק משמעותי מתהליך הקבלה לאשפוז פסיכיאטרי) - 98.5%.

*פרופ' חזי לוי, מנהל המרכז הרפואי:* אני גאה בכך שלמרות העומס האדיר הקיים בבית החולים, אנחנו ממשיכים לשמור על סטנדרט של מצוינות בכל הקשור לאיכות הטיפול לבטיחות החולה.
בית החולים ימשיך לשמור ללא פשרות על המקצועיות והאיכות גם בתפוסות המטילות עומס אדיר על הצוות.
אני מודה לצוות שעוסק בהטמעת תהליכי איכות ובטיחות וכמובן מודה לכל צוות בית החולים, על כל מרכיביו, שמתאמץ לתת טיפול איכותי יום ולילה.

*פרופ שרר, מנהל העל של מערך האיכות בברזילי:*
המובילות באיכות של המרכז הרפואי מזה שנים היא תעודת כבוד לרופאים, לאחיות ולכלל צוותי המרכז הרפואי המסורים של ברזילי. תודה מיוחדת למערך האיכות המוביל בישראל!

בברכה,
איילת קדר
דוברת המרכז הרפואי ברזילי

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה