במסגרת התוכנית ״אקדמיה - קהילה״



סטודנטים מהמכללה האקדמית אשקלון חנכו השנה את תלמידי בתי הספר השונים בעיר ויקבלו תעודת הוקרה מראש העיר

כרךמית

ביום רביעי הקרוב ה12 ביוני, יתקיים כנס הוקרה מרגש לחונכים שלקחו חלק בפרוייקט "אקדמיה-קהילה"  בשיתוף מרכז התמיכה לסטודנטים במכללה האקדמית אשקלון, ועריית אשקלון בנוכחותם של תלמידים מבתי הספר באשקלון, והסטודנטים שלקחו חלק בפרוייקט. את הכנס, שיתקיים במרכז הכנסים במכללה האקדמית אשקלון, יפתחו בדברי ברכה רקטור המכללה, פרופ' שמעון שרביט, ראש העיר, מר תומר גלאם, ראש מנהל חינוך ותנו"ס – מר יובל זוזט, והגב' גלית מנהלת מחלקת החינוך המיוחד בעיריית אשקלון.
בפרוייקט אקדמיה קהילה, סטודנטים מהפקולטות השונות במכללה לוקחים על עצמם לחנוך תלמידים עם צרכים מיוחדים הלומדים משבעה בתי ספר באשקלון, כאשר הם מקבלים תמורה כספית. מה שמיוחד בפרוייקט, הוא שלחלק מהסטודנטים עצמם שנתמכים על ידי מרכז התמיכה של המכללה, יש לקויות למידה, שמוצמד להם חונך בוגר המכללה, חלק מן הסטודנטים הם אף כאלו שהוכרו כחיילים בודדים. הפרוייקט מבוסס על חונכות לימודית וחונכות רגשית, כאשר לכל חונך יש את החוזקות שלו, אותן הוא יכול להעניק לתלמיד.
בין הנוכחים תקבל תעודת הוקרה כרמית בסטקר, בת 40 , אם לשני ילדים בני 17 ו20 וסטודנטית בחוג לחינוך בשנה השנייה, שחנכה שלושה נערים בכיתות ח' עם צרכים מיוחדים מספרת על התהליך: "זו הפעם הראשונה שנחשפתי לקשיים של אותם נערים, והחונכות שהייתה ברובה רגשית, לימדה אותי הרבה על הנושא.  כל נער הוא עולם ומלואו, ונוצר חיבור מדהים עם כל אחד מהם, כל מפגש היה מהנה וכל פעם למדתי עוד קצת עליהם ואפילו על עצמי. קיבלתי הכוונה ותמיכה מההורים של הנערים, והתגובות בסיומה של החונכות היו חיוביות ומלאות תודה. מדובר בפרוייקט חשוב, מאחר ושכשמסתכלים לטווח הארוך המפגשים מאוד עוזרים להעצמת הילד, לחיזוק נפשי ולהמשך הדרך. "
ד"ר מירי קריסי,  מנהלת מרכז תמיכה לסטודנטים עם לקויות למידה וצרכים מיוחדיםשתציג את מודל התמיכה הסטודנטים וצרכים מיוחדים מספרת על היוזמה: "מטרת הפרוייקט היא מעבר לכסף, המטרה היא להעצים הן את הסטודנטים החונכים, והן את התלמידים. ברגע שלסטודנט ניתנת האפשרות לתת מעצמו, הוא מרגיש שהצד השני צריך אותו, וסומך עליו, וכך תחושת המחוייבת והאחריות מתעצמת. הוא בעצם חושב לעצמו שאם נתנו לו את המושכות, אז הוא יוכל לקחת את הכלים הללו גם להמשך הדרך שלו."

לסיום הכנס, יזכו הנוכחים לקבל השראה מסיפורו האישי של סרן זיו שילון, אדם אמיץ ומיוחד, מי שנפצע במהלך הלחימה ברצועת עזה ב-2012 ואיבד את ידו השמאלית.

צילום: יח״צ מכללת אשקלון

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה