בעתיד, עיר הכדורגל של ישראל



הנתאחדות לכדורגל קבעה: אשקלון תשמש מרכז למצוינות בכדורגל לערי הדרום ותארח משחקים בינלאומיים

דוברות העירייה

למרכז יגיעו נערים בגילאי 11-14 מכל הדרום כדי להיבחן על ידי טובי המאמנים על מנת שבעתיד יוכלו לשחק בנבחרות ישראל; כבר בסוף חודש מרץ תארח נבחרת ישראל הצעירה את נבחרת צפון מקדוניה באשקלון

השבוע נערכה בעיריית אשקלון פגישה בין ראש העיר, תומר גלאם, והגורמים המקצועיים בעירייה ליו"ר ההתאחדות לכדורגל אורן חסון, הסמנכ"ל אבי לוי ונציגים נוספים מההתאחדות, בה סוכם על שיתוף פעולה משמעותי, לפיו ההתאחדות תיפתח מרכז מצוינות בעיר אשקלון והאצטדיון העירוני ישמש בית למשחקים בינלאומיים.

הבשורה מגיעה לאחר סיור שערכו נציגי ההתאחדות לכדורגל ונבחרת ישראל במתחם אצטדיון הכדורגל העירוני 'סלה' אשר ישמש את מרכז המצוינות והתרשמו מרמתם הגבוהה של המגרשים, זאת לאחר שבחנו שיתופי פעולה במספר ישובים נוספים בדרום הארץ.

המדובר בפרויקט מיוחד של ההתאחדות לכדורגל שמטרתו להנחיל סטנדרטים אירופיים מתקדמים בכל הקשור לאיתור כשרונות, לפיתוחם ולהעמדת תנאים טובים ככל האפשר שיבטיחו לכדורגל הישראלי שחקנים איכותיים בהמשך. על פי התוכנית, כבר בחודש הבא יפתח המרכז ובו יאמנו מאמנים מהשורה הראשונה של נבחרות ישראל בניהול מאמן הנבחרת הצעירה, ניר לוין. האימונים יערכו שלוש פעמים בשבוע ובהם ייבחנו נערים בגילאי 11-14 מאשקלון ומכל ערי הדרום והשפלה.

עם בחירתה של אשקלון, כבר בחודש הבא ייערך כאן משחק בינלאומי במסגרת מוקדמות אליפות אירופה 2021 לנבחרות צעירות בין נבחרת ישראל לנבחרת צפון מקדוניה.

 

ראש העיר, תומר גלאם: "אני מברך על החלטתה של התאחדות הכדורגל לבחור באשקלון כעיר בה ייפעל  מרכז המצוינות וכמארחת למשחקים בינלאומיים. זו בשורה גדולה לאוהבי הכדורגל בעיר בפרט ולעיר אשקלון בכלל וזה מתכתב עם החזון שלי לעיר שוחרת ומעודדת ספורט. הדבר ימצב אותנו בשורה אחת עם ערים מובילות בישראל שכבר לוקחות חלק בפרויקט וימנף משמעותית את העיר בתחום זה. אני רוצה להודות כל העוסקים במלאכה שהביאו ליישום של זה, בהם סגן ראש העיר הממונה על הספורט, דורון נקשרי, מנהל האיצטדיון, דודו ז'אנו ומנהל מחלקת הספורט, מרסלו בורדמן, ולאחל לכולנו הצלחה רבה. אנחנו פורצים דרך, גם בתחום הספורט".

אורן חסון, יו"ר ההתאחדות לכדורגל: "אני מבקש להודות לראש העיר, תומר גלאם, לממונה על הספורט דורון נקשרי ולכל האנשים שאוהבים כדורגל בעיר אשקלון ומכירים בחשיבות שיתוף הפעולה בין ההתאחדות לבין עיר שחיה ונושמת כדורגל. אשקלון מבחינתנו היא יעד אסטרטגי ונדבך מרכזי בפיתוח הענף וביצירת מוקד ספורטיבי באזור הדרום אליו יגיעו הכשרונות הגדולים שיביאו בעתיד את הכדורגל שלנו למחוזות עוד יותר טובים. אני משוכנע כי עשייתו של ראש העיר אשקלון תסייע לנו בתכנית הגדולה לאיתור כשרונות בפריפריה, ויש רבים כאלה, קידום ופיתוח מקצועי והנחלת סטנדרטים אירופים מתקדמים. נבחרות ישראל יפעלו וישחקו בכל מקום בו יש קהל אוהד וצמא לכדורגל כחול-לבן ואני בטוח שאשקלון תעניק להן תחושה של בית חם ותומך".

סגן ראש העיר והממונה על הספורט, דורון נקשרי: "הספורט באשקלון ממשיך לשבור שיאים. אשקלון נבחרה לאחר בדיקה מדוקדקת של מתקני הכדורגל ומסוגלותם לעמוד בתנאים המחמירים לאירוח בינלאומי. במסגרת זו, תינתן במה היסטורית לשחקני הבית המקומיים של קבוצת הכדורגל בעיר, תחת עינם הבוחנת של טובי המאמנים בארץ. בחירה זו באשקלון מבשרת על פרויקט ספורט ברמה הלאומית. מחלקת הספורט ועיריית אשקלון שמחים וגאים בפרויקט ויחד איתם, נעשה הכל להביא קהל רב לאצטדיון העירוני לקרנבל תרבות וספורט. זה המקום להודות לראש עיריית אשקלון, תומר גלאם, למנהל האצטדיון העירוני, דודו ג'אנו, על השקעתו ומסירותו הרבה בניהול המתקן, באופן שהביא לבחירתה של אשקלון כמארחת המשחקים הבינלאומיים".

מנהל האצטדיון, דודו ג'אנו, שליווה את נציגי ההתאחדות ותרם לבחירה באשקלון מוסיף: "אני שמח שאשקלון נבחרה מכל ערי הדרום לפתוח בה מרכז מצוינות לכדורגל. הגיע הזמן שאשקלון תהיה על מפת הכדורגל בישראל. האצטדיון מתוחזק ברמה גבוהה מאודוהבחירה הזו יכולה למנף את אשקלון לגבהים אחרים".

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה