בתוך חמישה ימים שלושה ניסיונות חיסול



מאבקה של המשטרה בסכסוכי הדמים בין ארגוני הפשיעה - חוליית מחסלים שלישית המונה 4 חשודים, נעצרה הלילה 'על חם' רגע לפני חיסול בדרום - נשקים, רכב 'מבצעי' ורכב מילוט נתפסו ברשותם

תכנית התקיפה 'חריש עמוק' של מרחב לכיש במחוז הדרומי, נמשכת באופן מאומץ וממוקד נגד ארגוני הפשיעה, במטרה לסכל ולשבש כוונות חיסול על רקע סכסוכי הדמים, ועל מנת להציל חיי אדם.

בשעות הלילה התקבל ביחידה המרכזית בלכיש מידע חם אודות חוליית מחסלים שמתארגנת להוציא לפועל חיסול בטווח הזמן המיידי.

ימ"ר לכיש בשיתוף יס"מ לכיש, תחנת אשקלון, יחידות של המחוז הדרומי ויחידות ארציות, נערכו בפעילות מבצעית על מנת לסכל את כוונותיה של חוליית החיסול, שנצפתה ברכב 'מבצעי' כשהיא נעה לכיוון העיר שדרות, לעבר יעד החיסול.

במקביל למצוד הסמוי אחר החולייה, נערכו שוטרים סמויים נוספים סביב ביתו של היעד לחיסול, על מנת להבטיח את שלומו ולבצע את מעצר המחסלים רגע לפני ביצוע, וכ - 200 מטרים בלבד מהיעד, ניתן האות והשוטרים ביצעו את מעצרם של 2 חשודים שהיו חמושים בנשק מסוג M16 ואקדח כשהם טעונים וכפפות על ידיהם.

בנוסף, שוטרים נוספים ביצעו בקרבת מקום את מעצרם של 2 חשודים נוספים שנסעו ברכב 'מילוט', בו נתפסו משתיק קול לנשק וחומר דליק שלפי החשד היה אמור לשמש להצתת הרכב 'המבצעי'.

מבדיקת הרכב 'המבצעי' שאמור היה לשמש לחיסול, עלה כי מדובר ברכב שהורד מהכביש לצורך פירוק, עליו הותקנו לוחיות זיהוי שאינן תואמות.

4 החשודים (20-40, אשקלון ושדרות) המשתייכים לארגון פשיעה בדרום, הובאו לחקירה בימ"ר לכיש בחשד לניסיון החיסול, החזקת נשק, קשירת קשר לפשע ועבירות נוספות, והיום הם יובאו בפני בימ"ש השלום באשקלון בבקשה להאריך את מעצרם.

מפקד ימ"ר לכיש, סנ"צ דורון אלוני: "זו חוליית מחסלים שלישית שנעצרת 'על חם' בתוך 5 ימים בלבד, בזכות פעילות התקפית ונחושה של כלל יחידות המרחב והמחוז, ותוך הפעלת מאמצים מודיעיניים נרחבים שמשאירים אותנו צעד אחד לפני העבריינים, ומאפשרים לנו למנוע פגיעה בחיי אדם. כלל החשודים שנעצרו ע"י מרחב לכיש בשבוע האחרון, הם מחסלים מקצועיים המוכרים מאוד בקרב ארגוני הפשיעה, וללא ספק נבחרו בקפידה על מנת לוודא שהחיסולים יצאו לפועל כמתוכנן, אך דבר אחד הם לא לקחו בחשבון, שהתכנית המרחבית 'חריש עמוק', נבנתה על מנת לתקוף אותם בדיוק בנקודת הזמן שבה הם מרגישים הכי בטוחים להוציא לפועל את כוונותיהם.

מצ"ב צילומים בהם תיעוד מרגע מעצר החשודים עם הנשקים
קרדיט דוברות המשטרה

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה