גזענות - הפרעה נפשית



כך כותבת, רחל נחום, וקוראת לאגודה האמריקאית לפסיכיאטריה, להכניס ל-DSM, ספר האבחנות וסיווג של הפרעות הנפש, הבא את הגזענות כהפרעה נפשית

רחל נחום-פרטי

היום ביום השואה, לא ניתן שלא לראות את ההפרעה הנפשית שליוותה את הנאצים ושותפיהם במעשה טיהור הגזע.אבל הגרוע מכל הוא, שגם כיום שהגיע נגיף אל העולם, נגיף שרואה את כולנו כשווים. הוא אינו עושה הבחנה לא במקום בו אנו חיים, לא בצבע עורנו, לא בשפה, אמונה, או כל דבר אחר. הוא מגיע בשמחה ובשקיקה ומתנחל בכל חלקה שנותנים לו. פלורליסט אמיתי.
והנה גם בימים אלו, שוב, מרימה ראש הגזענות. האנטישמיות ומאשימה את היהודים בהגעתו של הנגיף אל העולם. גזענים אלו אינם מניחים לעובדות לבלבל אותם. הם "יודעים" את האמת. הם "יודעים" על הקונספירציה.
בגזענות אנו רואים את ההתנהגויות הבאות: (כמו בהפרעת אישיות אנטי סוציאלית)
זלזול בערכים של טוב ורע. - הם יודעים טוב מכולם.
שקרים- מפיצים שקרים כדי לגייס אחרים למטרתם.
תחושת עליונות- מתנשאים מעל האובייקט אותו הם רואים כנחות.
משתמשים בהפחדה ואף באלימות.
יכולתי להמשיך ולהציג עוד נקודות השקה בסוגי הפרעות שונות, אבל זה אינו תחום התמחותי. אני מנסה לקרוא למי שאחראי על הגדרת ההפרעות והמחלות, לראות את הגזענות כמי שהביאה בעבר לאחד ממעשה הטבח הנוראיים לאורך ההיסטוריה וממשיכה לגבות חיי אדם ופגיעות קשות באיכות חייהם של מגזרים רבים בעולם, כמחלה/הפרעה. שהטיפול בה שייך לתחום בריאות הנפש, יחד עם שימוש בחוק, כמי שמציב גבולות חיצוניים, למי שגבולותיו הפנימיים פרומים.

רחל נחום-:מרצה במכללה, מדריכת הורים. לשעבר קצינת מבחן וחוקרת ילדים. 
השכלה- MA עבודה סוציאלית וקרימינולוגיה - אוניברסיטה העברית. 
פסיכותרפיה ממוקדת טראומה - אוניברסיטת ת"א ונט"ל.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה