סיעת ״אפשר גם אחרת״: הקמת מוסדות שלטון באשקלון



חברי האופוזיציה עו״ד תמר קידר ויוסי פרטוק, יוצאים בקריאה לשר המשפטים ולשר האוצר, להקל על תושבי אשקלון בהקמת מוסדות ממשלה בעיר

עו״ד תמר קידר

חברי סיעת אפשר גם אחרת, עו"ד תמר קידר ומר יוסי פרטוק שיגרו היום 3.4.2024 מכתב לשר המשפטים יריב לוין ולשר האוצר להקמת סניפים, לשכות, שלוחות, של מוסדות שלטון באשקלון כצעד ראשון להפיכת העיר אשקלון למטרופולין


במכתבם השניים מבקשים להקים באשקלון בית משפט לענייני משפחה, בית דין לעבודה שלוחות ולשכות של רשם התאגידים, רשם המשכונות , לשכת רישום המקרקעין / סיוע משפטי, רשות מקרקעי ישראל ולשכת מיסוי מקרקעין, מאחר והסיעה חרטה על דגלה לקדם את העיר אשקלון ואת תושביה, לחזק את חוסנה ולשפר את תדמיתה.


לטענתם, יש בהקמת ויצירת מוסדות שלטון שאינם קיימים כיום באשקלון, צעד ראשון לקראת שינוי התדמית של העיר אשקלון, מעיר ספר למטרופולין.
חלק ומרכיב חשוב של כל עיר מרכזית הינה קיומן של מוסדות שלטון אשר יתנו מענה מידי וזמין לתושבי העיר, ירחיבו את השירותים שניתנים לתושבי העיר ו/או ערים ו/או מועצות הסמוכות לאשקלון, וכן לעורכי הדין ונותנים השירותים לאותם התושבים.השניים פנו בשמם של עשרות אלפי תושבי אשקלון ומאחר ובאשקלון קיים ציבור רחב הנזקק לשירותים של מוסדות השלטון המדוברים.
כיום, על מנת לקבל מענה ושירות נאלצים תושבים רבים לנסוע לערים מרוחקות מאשקלון:
כך, לשירותי טאבו ומיסוי מקרקעין, רשם התאגידים, רשם המשכונות, הכונס הרשמי, רשם לענייני ירושה, האפוטרופוס הכללי , בית דין אזורי לעבודה וסיוע משפטי, יש לנסוע לבאר שבע, כדי להתדיין בענייני משפחה (למרות שיש באשקלון בניין של בית משפט), יש לנסוע לאשדוד או לקריית גת, וכדי לקבל שירותים ממנהל מקרקעי ישראל יש לנסוע עד לירושלים.
ויובהר, תושבי אשקלון מונים כ- 170,000 איש, כאשר ישנו צפי להכפיל את מספר התושבים בשנים הקרובות. במרחב לכיש והסביבה ישנה אוכלוסייה של כ- 200,000 איש. ובכלל, כל אזור מרחב לכיש (אשדוד, אשקלון, קריית גת וקריית מלאכי), והמועצות המקומיות, ימנו בשנים הקרובות למעלה ממיליון איש.


זאת ועוד, תנופת הבנייה הצפויה הן באשקלון והן בערים הסמוכות, מגלה כי קיים צורך מיידי ודחוף להוספת אותם מוסדות שלטון. יהיה בכך, כדי לייעל את השירות הציבורי החשוב ובעיקר להנגישו לתושבי הסביבה. ולבסוף, יהיה בכך כדי לעלות את קרנה של העיר אשקלון באיזור כולו.
מעבר לעובדה כי שירותים אלו נצרכים ונדרשים בהקדם, חברי הסיעה הח"מ סבורים שיש בכך מסר מהדהד וברור לאוייבנו, לפיה אשקלון היא עיר ואם מרכזית במדינת ישראל ומוסדות השלטון חיים וקיימים בה, מכאן ולדורי דורות.


עו"ד תמר קידר יו"ר הסיעה מסרה כי יש בפנייה זו, קיום הבטחה שנתנה לציבור באשקלון לפני הבחירות כחלק מהחזון אותו היא רוצה להוביל לתושבי העיר, להפוך את העיר אשקלון לעיר שמגיעים אליה ולא יוצאים ממנה, מטרופולין משגשג שמעניק שירות איכותי ונגיש לתושביה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה