האם הטעויות בקופות אכן נובעות מתום לב?



עלייה של 30% במספר התלונות לטעויות בחשבון הקופה ברשתות באשקלון

איציק נפש

במשרדי רשות ההסתדרות לצרכנות באשקלון נרשמה בחודשים האחרונים עלייה חדה במספר התלונות על טעויות בחשבון הקופה ברשתות השיווק.

איציק נפש יו"ר רשות ההסתדרות לצרכנות במרחב אשקלון מוסר כי מדובר בעלייה של 30% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד ומבדיקה מיתברר שעיקר הטעויות נובעות מ-אי עידכון מוצרים שבמבצע בחשבון הקופה ,הקלדת קודים שגויים, הוספת פריטים וכו' .

איציק נפש מציין שצרכנים רבים לא טורחים לבדוק היטב את סרט הקופה וקיים חשש שתרבות צרכנית זו מנוצלת לכאורה ע"י הרשתות ובנוסף לכך צרכנים רבים לא מודעים שאם המחיר בקופה גבוה ומחיר המדף או על המוצר נמוך אז המחיר הנמוך מבינהם הוא עפ"י  חוק הגנת הצרכן המחיר שהצרכן צריך לשלם.

העדר המודעות  מחד ומאידך העלייה החדה בתלונות על טעויות בחשבון הקופה הובילו לאחרונה להגברת הבדיקות ע"י סוקרים מטעמו של איציק נפש ובמקביל הועברו נתונים רבים על עבירות להטעיה לכאורה ליחידת האכיפה   במשרד הכלכלה האמון על עיצומים וקנסות ואף העמדה למשפט בגין הטעיה לרשתות אלו.

איציק נפש קורא לצרכנים באשקלון לגלות יותר ויותר ערנות ולהשקיע תשומת לב בבדיקת סרט הקופה ואם נתגלו פערים להפנות את תשומת לב מנהל הרשת ובכל מקרה לעדכן את משרדנו לצורך העמקת הטיפול ומיגור התופעה .

   בברכת שנה טובה

   איציק נפש

  יו"ר רשות ההסתדרות לצרכנות באשקלון

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה